Изданието Wall Street Journal пише, че чуждестранните компании разширяват понятието "стоки от първа необходимост", продължавайки да запълва със своя стока рафтовете на магазините в Русия, въпреки обещанията да се ограничат продажбите дори и на най-необходимите стоки. 

Изданието отбелязва, че чуждестранните компании за производство на потребителски стоки се намират под все по-голям натиск от страна на политиците, инвеститорите, активистите и потребителите от другите страни, призоваващи, както към бъдещо намаляване на продажбите и производството в Русия във връзка със специалната операция на Русия в Украйна. 

Въпреки това, пише вестникът, големите компании, в частност PepsiCo, Procter&Gamble, Unilever, независимо от обещанията да ограничат продажбите на стоки от първа необходимост, продължават да запълват рафтовете на руските магазини с най-различна продукция. Например в руските магазини и до момента се продават чипсовете Lay's, самобръсначките Gillette, ароматизаторите Air Wick, както и сладоледи, детска козметика и кремове за почистване на лицето, отбелязва Wall Street Journal. 

Компанията Procter&Gamble и Unilever на 8 март заявиха, че преустановяват инвестициите и рекламната си активност в Русия, като ще оставят на пазара продукти "само за базова хигиена". 

На следващия ден компанията PepsiCo заяви, че прекратява рекламната си дейност и продажбите на напитки в Русия, в частност Pepsi-Cola, 7Up и Mirinda.

Според съобщението обаче PepsiCo "имат задължения" да продължат да продават в Русия мляко и детски храни.