Основните версии, по които работят разследващите за тежката трагедията с автобуса, който се запали на АМ "Струма", са две. В огъня загинаха поне 45 души. 

"Трагедията е непоправима, а последствия са тежки. Проблемите, които водят до такива тежки последици, са комплексни. Онова, което трябва да се провери първо - автобус, който идва от Истанбул, задължително трябва да бъде с двама шофьори.

Ако е пътувал с един шофьор, претоварването е изключително голямо, съответно рискът от подобни неща расте главоломно", посочи председателят на Асоциация "Автобусни превозвачи" Петър Захариев в ефира Bulgaria ON AIR.

Някои от свидетелите са чули силен взрив, обясни той. А причината за него може да бъдат туби с нафта.

"Моля, вещите лица, които споменават, че въпросният шофьор е превозвал туби с бензин, да се коригират, защото няма автобус на бензин. Всички автобуси са с дизелови двигатели. И евентуално може да си е купил преди това евтина нафта", добави Захариев.

Той уточни, че трябва да се установят реалните причини. Не изключи и възможността мантинелата да е била недостатъчна или прекалено ниска.

"Работният ден на шофьорите може да бъде 8-9 часа и дори повече. Почивката задължително е 45 минути след 4 часа управление. В случая това ще се провери лесно, зависи какъв е автобусът все пак", обясни Захариев.

"Превозвачите знаем кой от нашите колеги кара "през просото". Можем да предотвратим в зародиш много неща. Пътуването до Турция с един шофьор от гледна точка на превозвача е меко казано престъпление", категоричен бе той.

По думите му шофьорът е длъжен, ако ситуацията на пътя е критична, да спре.

"Длъжен е да го направи, когато е критична ситуацията. Да обясни на пътниците, че условията не позволяват да се пътува, че рискът е прекалено голям. Ако шофьорът в случая е бил един, той вече тотално е бил преуморен", изтъкна Захариев.

"Трябва да седнем и да продължим промяната, както политиците казват. Разчитаме, че с новия министър на транспорта ще имаме общи допирни точки" , посочи той.