Директно до Ню Йорк ще лети българска авиокомпания три пъти седмично. В началото на миналия месец родния стартъп Гъливер (GullivAir) е получи официално разрешение от Департамента по транспорта на САЩ за изпълняване на чартърни и редовни полети от ЕС до САЩ, пише Монитор бг.

Плановете на компанията са да стартира редовни полети от София до Ню Йорк, летище “Джон Кенеди” - едно от основните обслужващи аеропорти на мегаполиса. Летището е най-натовареният международен въздушен пътнически портал в Северна Америка и 20-о най-натоварено летище в света.

Полетът без прекачване до Америка със сигурност ще е по-кратък и по-евтин. Ако сега до Америка се лети за 15-16 часа, един директен полет ще е около 10-11 часа.

Стартъпът Гъливер (GullivAir) се е сдобил с първия си Airbus A330 през юли 2020 г., когато е получил регистрация LZ-ONE. Преди по-малко от два месеца компанията е получила на лизинг и втори самолет от същия тип, а до месец се очаква GullivAir да се сдобие и с трети Airbus A330.


Самолетите са за полети от 5600 до 13 430 км и може да побере до 335 пасажери в 2 класи.

С трите си широкофюзелажни машини компанията планира да започне редовни директни полети от София до Ню Йорк три пъти седмично. В момента никоя авиокомпания не предлага директни полети от София до САЩ и всички полети по тази дестинация са с прекачване.

Така например полската LOT предлага полети от София до Ню Йорк с прекачване във Варшава, Turkish Airlines - през Истанбул, Lufthansa - през Франкфурт, а българският национален превозвач Bulgaria Air свързва София с Ню Йорк чрез своите партньори Air France / KLM през Париж и Амстердам.

Авиокомпания GullivAir е основана през 2001 от Янко Иванов и започва дейност през януари 2002 с полети от София до Великобритания за нуждите на туроператора „Болкан Холидейз“. За директна авиолиния до САЩ се говори от години.

През годините друга компания на Янко Иванов няколко пъти опита да получи разрешение за полети до Ню Йорк, а впоследствие и до Чикаго, където живеят най-много българи.

До САЩ няма директни маршрути повече от двадесет години. Последният директен полет на “Балкан”, която летеше до Ню Йорк, бе през 1999 г.