Предвид многото фактори, свързани с екологията на Стария континент и най-вече имайки предвид грандиозния скандал с дизеловите автомобили на Volkswagen, в Европа все повече се засилва мнението, че автомобилите задвижвани с нафта постепенно ще спрат да се произвеждат, пише Факти бг.

За сега това са само приказки, но германското правителство вече започва с опити за намаляване на дизеловите коли на територията си. Замисляли ли сте се обаче до какво ще доведе това, ако наистина се случи?

Германия иска да въведе изплащане на премия за върнат стар автомобил, но нали се сещате, че тази коли няма да бъдат претопявани. Те ще бъдат изнасяни. И познайте къде? На Изток, разбира се.

Предвид факта, че българите харесват дизелови автомобили и това, че нашият пазар разчита основно на коли втора употреба, е лесно да се предположи, че ако германците започнат да се отървават от дизеловите си коли, те ще наводнят нашия пазар.


Това явление ще доведе подновяване на автопарка у нас, но с "мръсните" дизели. Ако вносът на стари немски дизелови коли стане масов, то цените и на останалите автомобили "втора ръка" също ще паднат.

Сериозно ще се повлияе и пазара на нови автомобили, защото няма да са малко онези, които ще предпочетат германски дизел на три-четири години и на много по-ниска цена, отколкото чисто нова кола от магазина.

И докато дори и румънците вече предприемат мерки за ограничаване на вноса на употребявани автомобили, то у нас към момента не се прави нищо по въпроса, нито от организацията на вносители на нови автомобили, нито от държавата.

А що се отнася до обикновените българи, сред тях недоволните от това, че атмосферата в големите градове ще се замърси още повече, съвсем не са мнозинство. Много повече са онези, които потриват ръце и чакат евтините германски дизели.