Apple представиха официално пълната версия на iPad през 2010г., като приблизително по същото време и Samsung започнаха да работят над собствена гама от таблети, която да се конкурира с тях, а именно Galaxy Tab. Mного анализатори виждаха в тези устройства следващата голяма в революция в индустрията и първите две-три години сред навлизането им на пазара те регистрираха доста високи продажби.
&nbsp;Конкуренцията между водещите компании постепенно допринесе за намаляване на цената им, но дори и това не помогна на таблетите да продължат да бъдат толкова популярни сред потребителите, пише digital.bg.<br /> <br /> Тази тенденция достигна своя пик на изминалото технологично шоу MWC 2016, на което не видяхме нито един нов таблет на най-големите брандове в индустрията, които се фокусираха към изцяло различни мобилни устройства, коментира TechCrunch. Аpple дори не присъстваха на изложението, а големите производители на модели с Android като Samsung, Sony или LG дори не споменаха думата таблети по време на своите пресконференции, което по най-добър начин показва, че тяхната стратегия е насочена към съвсем различни пазарни ниши.<br /> <br /> Eдна от причините за спада в популярността на таблетите е, че сега можете да намерите много модели с Android, които струват по-малко от $200, което означава, че компаниите не печелят от тях, а и трудно можете да разграничите устройствата на различните брандове, тъй като предлагат еднакви функции. <br /> <br /> Не бива да забравяме и факта, че смартфоните имат все по-големи дисплеи, а навлизането на фаблетите напълно необходимостта да разполагате с допълнително мобилно устройство. Друг важен фактор е свързан с това, че голяма част от потребителите са доволни от своя стар таблет, който предлага достъп до социални мрежи, любимите им филми и игри, като не виждат смисъл защо да отделят средства за нов модел.