Екосистемата на Viber вече обединява ключови елементи на търговското преживяване – от намиране на бизнеси и промоции до плащане и доставка.

Платформата използва чатботове с изкуствен интелект, които създават персонализирани оферти. Визията на Viber е да се превърне в суперприложение, а според Атанас Райков, вицепрезидент на Rakuten Viber, компанията е водеща в сравнение с европейските си конкуренти. Това беше заявено в интервю за Bloomberg.

Влиянието на азиатския модел върху Viber

Концепцията за обединяване на различни услуги в едно приложение идва от Азия, като Viber вече внедрява тази стратегия на различни пазари, включвайки бизнес услуги и плащания.

Очаква се след въвеждането на еврото в България, компанията да пусне услугата Viber Pay. В момента са активни Viber Gems – рекламни анимации, свързани с ключови думи в чата, както и бизнес обаждания за директна връзка между клиенти и компании.

Баланс между иновации и защита на потребителите

Viber залага на балансиран подход, като не събира ненужни данни и се стреми да изгради надеждна платформа. Атанас Райков отбеляза, че на силно конкурентния пазар съществува дилема – дали да се развиват нови, по-бързи технологии с по-малко защита или по-надеждни решения с повече модерация и тестване.

Според него, в дългосрочен план, надеждността и предсказуемостта на услугата ще надделеят, като регулациите също ще играят важна роля в тази посока.

Изкуственият интелект като защита и бъдеще

Rakuten Viber използва собствено разработен изкуствен интелект (AI) за защита на потребителите си от спам и фишинг атаки. Райков подчерта, че AI ще засегне живота на всички потребители в близко бъдеще, но в момента технологията все още е в ранната си фаза и не трябва да се обръща прекалено голямо внимание на началните ѝ недостатъци.