Образователният министър разкри какво е най-голямото предизвикателство с децата
По-късно в града министър Вълчев ще се включи в поредна среща под формата на граждански диалог. „Заедно с представители на учебната и академичната общности обсъждаме образованието на местно, национално и европейско ниво, и текущите въпроси“, обясни министър Вълчев. Той открои две актуални теми в момента в сферата на образованието.
По думите му едната е свързана с това всяко дете да бъде обхванато от образователната система, тъй като в страната има голям процент семейства с липса на отговорност към ученето.
Той добави, че другото предизвикателство е да се модернизира системата, да се направи така, че всеки учител да провокира интереса на децата към ученето и да ги вдъхнови да учат. „Трябва да въведем това, което наричаме компетентностен подход, и заложихме в Закона за предучилищното и училищното образование, но той още не се е трансформирал в промяна във всеки час, в който ученикът е по-активен, а учителят не е лектор, а лидер на образователен процес“, обясни още Красимир Вълчев.
Той добави, че модернизацията е свързана още с интердисциплинарно учене, а в един учебен час са вплетени различни компетентности и различни предмети. Според министъра в тази среда учителят трябва да бъде насърчен да бъде креативен.
Последвайте ни
0 Коментара: