Попълнете търсена ключова дума или фраза

Легендарните роли на Наум Шопов - гледайте в БЛИЦ!

https://blitz.bg/obshtestvo/legendarnite-roli-na-naum-shopov-gledayte-v-blits_news136760.html Blitz.bg

Десет от най-добрите филми с участието на великия актьор

София, България 18 Апр. 2012, 22:00 1412 прочита 0 коментара
Наум Шопов почина малко преди да навърши 82 години. Творчеството му обаче ще остане вечно за всички любители на високото актьорско майсторство. Благодарение на напредналите технологии, кадрите със забележителните роли на старозагореца не събират прах и забравените архиви на БНТ, а са достъпни за широката маса в сайтовете за обмен на видеоклипове.
<em><span style="color: rgb(0, 0, 0);">БЛИЦ предоставя на вниманието на читателите си колекция от отбрани филми с участието на големия Наум Шопов.</span></em><span style="color: rgb(0, 0, 0);"><hr /> </span><span style="color: rgb(128, 0, 0);"><strong><br /> ИНСПЕКТОРЪТ И НОЩТА (1963)</strong></span><br /> <br /> Манов, човек с тъмно минало и нисък морал, е намерен мъртъв. Кой го е направил? Баев, когото съседите са видели да излиза от апартамента на Манов. Димов, който е замесен чрез определени документи, или Жана, любовницата на жертвата? Инспекторът, който поема случая, след множество любовни разочарования съзнателно избира тази работа, която го превръща в отшелник, но самотата му не изключва контакти с хората, където той се разкрива като приятен и деликатен човек. Отношението му към Жана обаче е смесица от професионални задължения и симпатия.<br /> <br /> <iframe height="400" frameborder="0" width="500" allowfullscreen="" src="https://www.youtube.com/embed/c4dxJRtjI5A"></iframe> <br /> <hr /> <br /> <strong> </strong><span style="color: rgb(128, 0, 0);"><strong>КРАДЕЦЪТ НА ПРАСКОВИ (1964)</strong></span><br /> <br /> Наближава краят на Първата световна война. По улиците на Велико Търново преминават дрипави военнопленници. Комендантът на града, педантичен офицер, държи съпругата си Лиза зад дебелите стени на дома си сред дърветата праскови. Един ден самотата на Лиза е нарушена. Тя открива в градината сърбина Иво Обренович. Гладът го е довел до бягство от пленническия лагер. У младата жена се събужда състрадание, което скоро преминава в голяма любов. В лагера Иво води шеговити разговори с френския пленник Дьо Гревил и с нетърпение очаква срещите си с Лиза. И двамата разбират, че в хаоса от мъка и безумие любовта им е обречена, но това ги привлича още повече. Съпругът долавя промяната у Лиза. В града започват бунтове и той нарежда лагерът да бъде преместен. Заповядва на ординареца си да стреля по всеки, който се доближи до къщата. Иво избягва от колоната, за да се сбогува с Лиза и загива от изстрела на ординареца.<br /> <br /> <iframe height="400" frameborder="0" width="500" allowfullscreen="" src="https://www.youtube.com/embed/V4rMdvfbn9w"></iframe> <br /> <hr /> <strong><br /> </strong><span style="color: rgb(128, 0, 0);"><strong>ВЪЛЧИЦАТА (1965)</strong></span><br /> <br /> Вълчицата е прякор на момиче от трудововъзпитателно училище, изпратено там за подправяне на биографията си. Със свободния си дух тя настройва към неподчинение останалите ученички. Организира нощни партита с алкохол и цигари. Предизвиква пожар и пее италианска естрадна песен. Атмосферата в училището, създадена с много труд от директора, е разстроена. Но той вижда в момичетата не престъпници, а жертви на обществото и им предоставя сами да решават съдбата си. Те му отвръщат с доверие.<br /> <br /> <iframe height="400" frameborder="0" width="500" allowfullscreen="" src="https://www.youtube.com/embed/wMxNbl82LNM"></iframe> <br /> <hr /> <strong><br /> </strong><span style="color: rgb(128, 0, 0);"><strong>ЦАР И ГЕНЕРАЛ (1966)</strong></span><br /> <br /> Генерал Владимир Заимов, разкрит съветски разузнавач антифашист, е осъден на смърт чрез разстрел. Цар Борис III е на лов, но се очаква неговото потвърждение за екзекуцията по телефона. Мислите му го връщат към събитията през изтеклите месеци. Германците са спрени пред Москва. Очаква се посещение на пратеник на Хитлер, който ще иска да бъдат изпратени български войски на Източния фронт. Царят умишлено отбягва срещата, като тръгва към Евксиноград, но германските офицери го откриват и там. Заимов си спомня приема в двореца, когато монархът му предлага да оглави корпуса за Източния фронт. Отказът на генерала е съдбоносен за него. Очакването на царското съгласие за разстрела е мъчително за всички в тунела на стрелбището. В мислите си Заимов се връща към последния разговор с Цар Борис, когато го предупреждава, че войната с Русия ще означава край на династията му. В същото време монархът обмисля съдбата на генерала - той иска Заимов да подаде молба за помилване, защото помилван герой престава да бъде герой. Но часовете минават, а такава молба не идва. Нервите на Царя не издържат. Присъдата трябва да се изпълни. Генералът сам командва разстрела си. <br /> <br /> <iframe height="400" frameborder="0" width="500" allowfullscreen="" src="https://www.youtube.com/embed/2T04m47mEBk"></iframe> <br /> <hr /> <strong><br /> </strong><span style="color: rgb(128, 0, 0);"><strong>ИКОНОСТАСЪТ (1969)</strong></span><br /> <br /> Краят на ХIХ в. В малък град от западните покрайнини пристига резбарят Рафе Клинче. Той трябва да направи иконостаса в новата църква. Настаняват го в дома на Глаушеви. Рафе Клинче се влюбва в дъщеря им Катерина. Иконостасът напредва бавно. Лазар, братът на Катерина, кара художника да побърза, но Рафе го изненадва с вест, че иска да се ожени за Катерина, която е бременна. Майката Султана заставя момичето да пометне. Катерина умира. Рафе е отчаян. В градчето назрява недоволство срещу духовното потисничество на гръцките владици. Арестувани и изтезавани са попът, Лазар и Рафе. След време иконостасът е готов. На него Рафе е изобразил сцени от народния бит. Младите го харесват, но старите го смятат за ерес. Художникът отново тръгва на път - самотен със своето изкуство и мъка.<br /> <br /> <iframe height="400" frameborder="0" width="500" allowfullscreen="" src="https://www.youtube.com/embed/IRX9zryzkT4"></iframe> <br /> <hr /> <strong><br /> </strong><span style="color: rgb(128, 0, 0);"><strong>НЯМА НИЩО ПО-ХУБАВО ОТ ЛОШОТО ВРЕМЕ (1971)</strong></span><br /> <br /> Филмът е създаден по едноименния роман на Богомил Райнов. Морис (Георги Георгиев-Гец) е търговец - продал бизнеса си и работещ в момента за голяма холандска корпорация. Заедно с внос-износа изглежда, че фирмата се занимава и с допълнителна дейност. Към Морис започват да се отправят предложения за специални поръчки, свързани със шпионаж. Каква е играта на Морис или известния български разузнавач Емил Боев? Дали ще може да се справи с акулите от Орион? Ще бъде ли разкрит от агентите на ЦРУ и дали българското разузнаване ще успее да подаде успешно дезинформация?<br /> <br /> <iframe height="400" frameborder="0" width="500" allowfullscreen="" src="https://www.youtube.com/embed/IYF6JMosMgg"></iframe> <br /> <hr /> <strong><br /> </strong><span style="color: rgb(128, 0, 0);"><strong>НОНА (1973)</strong></span><br /> <br /> Действието се развива в началото на века - време, което чертае неизвестни дотогава социални бури. Случайната среща между красивата и умна Нона, дъщеря на богатия чифликчия Манолаки, и младия офицер Галчев е начало на голямата им любов, завършила трагично след убийството на Галчев по време на граничен инцидент. Нона слага край на живота си, загубил смисъл след смъртта на любимия й. Във взаимоотношенията на хората от пограничния чифлик се разкриват нравствената чистота и красота на обикновения български селянин, неговото преклонение пред земята и хубостта.<br /> <br /> <iframe height="400" frameborder="0" width="500" allowfullscreen="" src="https://www.youtube.com/embed/wp849npOeXg"></iframe> <br /> <hr /> <strong><br /> </strong><span style="color: rgb(128, 0, 0);"><strong>ВИЛНА ЗОНА (1975)</strong></span><br /> <br /> Есенен следобед във вилната зона. Йонко и Стефка имат син новобранец. Готвят пищна гощавка за изпращането. Гостите започват да пристигат. Тържеството е в разгара си, а виновникът за събитието го няма. Когато си идва, се разбира, че се е оженил, без да им каже. С това е объркал плановете на родителите си. Те са му избрали друга булка - дъщерята на началника. Става скандал. Пийнали, част от гостите тръгват с баджанака на Йонко Минчо Минчев и организират погром над техния комшия Первазов, който живее на парцел, без да има документ. На разсъмване гостите се разотиват. На масата остава само Минчо... Формално произведението не влиза в т.нар. миграционен цикъл, но много добре представя манталитета на мигрантите, довчерашни селяни, които се гражданеят дотолкова, че вече имат вили. Консумативното общество е в социалистическия си вихър - от отрупаната маса, през разговорите за консерви и уреждането с връзки на всичко до отстояване на собствеността чрез насилие. <br /> <br /> <iframe height="400" frameborder="0" width="500" allowfullscreen="" src="https://www.youtube.com/embed/k_t6q53gnSc"></iframe> <br /> <hr /> <strong><br /> </strong><span style="color: rgb(128, 0, 0);"><strong>ТОПЛО (1978)</strong></span><br /> <br /> Живущите в една кооперация искат да си прокарат парно отопление. Намират трима майстори, подписват договор и дават предплата. Майсторите пробиват дупки по стените, подовете и таваните, обръщат всичко наопаки и изчезват. Потърпевшите ги откриват в затвора. Договарят се с директора на затвора тайно да пуска майсторите, за да завършат работата си, а гражданите по ред да дежурят вместо тях в килиите. Работата е свършена, но в един момент на подсъдимата скамейка се оказват директорът на затвора и тези, които са искали да обезпечат топлото си за зимата. За всеобщо облекчение съдът издава оправдателна присъда, като взима предвид безкористните им подбуди, а и някои от членовете на съда също искат да си прокарат парно... <br /> <br /> <iframe height="400" frameborder="0" width="500" allowfullscreen="" src="https://www.youtube.com/embed/4G5y6GImckE"></iframe> <br /> <hr /> <b><br /> </b> <span style="color: rgb(128, 0, 0);"><strong>ПРИЯТЕЛИТЕ МЕ НАРИЧАТ ЧИЧО (2006)</strong></span><br /> <br /> Историята на Димитър Михайлов или Чичо, както го наричат приятелите му, започва с излизането му от затвора и навлизането му в реалния живот. Прибирайки се вкъщи, той вижда, че на мястото на родната му къща се издига нов луксозен ресторант. След разговор с адвоката от последното си дело разбира, че по законов път не може да си върне имота и решава да действа по &quot;законите на джунглата&quot;. На помощ се притичват неговите приятели - бивш милиционер, бивш престъпник и един македонец.<br /> <br /> <iframe height="400" frameborder="0" width="500" allowfullscreen="" src="https://www.youtube.com/embed/StiZB_JwMSk"></iframe>

0 Коментара:

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. Вижте нашата политика за бисквитките повече тук.Приемам