Над 80% от оплакванията до Европейската комисия в областта на защитата на правата на потребителите са заради сметки. Това обясни еврокомисарят Меглена Кунева на среща с депутатите от Комисията по европейски въпроси, предаде репортер на Агенция БЛИЦ. Освен това притеснително е, че напоследък зачестяват оплакванията от чужди граждани, които твърдят, че са неравнопоставени спрямо българите, защото получават два пъти по-големи сметки.
Според Кунева е много важно да бъде чуто мнението на хората относно начина на плащане за предоставените услуги. Тримесечното отчитане на тока отпадна, защото потребителите не го одобриха. Същото ще стане и ако бъде решено топлоснабдяването да се фактурира на база сграда ако хората не го харесат, стана ясно от думите на Кунева. Според нея нито едно решение не може да бъде трайно, след като за него не са питани хората. Кунева заяви, че трябва да се проведе информационна кампания в България за правата на потребителите, защото хората не са запознати с тях. Тя добави, че е обезпокоително обстоятелството, че няма национално признати потребителски асоциации. В Ирландия сметките идват на два месеца, но никой не се оплаква, защото има безплатен телефон, на който всеки може когато поиска да получи информация относно дължимото за предоставени услуги. Това е един добър пример, върху който трябва да помислим, добави еврокомисарят. /БЛИЦ