Бургазлийка бе принудена да плаща 2 поредни месеца космически сметки за ток, защото от ЕВН поискали такъв период, за да влезе в сила новият й договор, който да прехвърли партидата ѝ от промишлен към битов ток. За това сигнализира 40-годишната Кремена Кънчева от кв. Долно Езерово, пише Флагман.

Тя е изпратила писмо до ръководството на енергоразпределителното дружество, за да разбере на какво се дължи забавянето. Последната сума, която е платла, е в размер на над 600 лв. и то при положение, че е подписала договор с ЕВН преди повече от месец.

Тя изпрати копие на писмото до медиите с надеждата то да бъде публикувано и да стане публично ясно, че явно има някакво забавяне с обработката на документите, което води до проблеми като този.

На 15 февруари е успяла да вземе Акт 16 за жилището си и още същия ден е отишла в централния офис на ЕВН в Бургас, където след близо 2-часово чакане е сключила със служителка на дружеството договор за постоянен битов ток.

Станало ясно, че вече „всичко е наред“ и още щом пристигне ел.техника, вече ще ползва по-евтиния ток.

Специалистът пристигнал в дома ѝ още на следващия ден и в рамките на около 30 минути свършил работата и издал протокол, на който пише в прав текст „Преминаване от временно на постоянно захранване“. С това всички проблеми на Кремена се изчерпали и тя вече живее щастливо? Не точно.

Вчера тя проверила сметката си за ток рано сутринта и видяла, че дължи колосалната сума от 619,09 лв.

„Бях в шок! Започнах да звъня на националните телефони на ЕВН, никой не успя да ми помогне и да ми даде разумно обяснение.

След дълго лутане от телефон на телефон и от каса на каса, служителка от централния офис в Бургас ми обясни, че дружеството имало наредба, според която подписаният от мен договор в средата на февруари, влизал в сила чак от 1 април, защото се обработвали данните в рамките на месец и половина“, разказа Кремена Кънчева.

Тя пита – стандартна практика ли е това и не живеем ли в крайна сметка в дигиталната ера, където подобни забавяния са не само недопустими, а и вредни за авторитета на дружеството. 

Ето го и пълното писмо на бургазлийката, изпратено до ЕВН:


Казвам се Кремена Милчева Кънчева, адрес по лична карта: *редактиран* 

Адресът, до който се доставя ел. енергия е кв. Долно Езерово, ул. Лом 50.

Титуляр - Йордан С.Р. - ЕГН: *редактирано* 

Живея в къща в кв. Долно Езерово 

От самото ни обитаване на жилището, нямахме издаден акт 16 и бях на времянка и на промишлен ток. 

На 15.02.2022 г. вече си оправих документите за акт 16, взех всички документи и веднага отидох в централния Ви офис. 

След 2 часа чакане, най-после успях да стигна до гише с Ваша служителка. 

В рамките на час, след предоставените от мен документи за акт 16,  жената обработи документите и сключихме договор за постоянен битов ток /прилагам договора/. Няколко пъти попитах дали вече всичко е наред, дали трябва да си заплатя нещо и дали трябва да попълна други документи. 

Жената ми обясни, че всичко е наред и след като ми дойде ел.монтьора, ще съм вече на битов ток.

Вашата служителка ми обясни, че в рамките на 3 работни дни  ще дойде колега, който ще смени електромера или, ако не се налага само ще го настрои за преминаване на битов ток. 

На другия ден, на 16.02.2022 г. , още към 10 ч. дойде ел. монтьор Антон С. Т. , който оправи всичко и ми издаде протокол, на който пише - преминаване от временно на постоянно захранване /прилагам сканиран протокола/.

Не съм наясно какво точно прави ел. монтьора, но след половин час беше готов и ми обясни, че няколко дни фактурата ми ще е на времянката отчетена, а останалите дни на битовия ток. 

Съвсем логично, след това, аз вече очаквах, че този месец фактурата ми ще е е отново пак голяма, защото има дни все още на времянката. 

Платих си я коректно. Здравко Стайков ми обясни по телефона, че съм имала някаква компенсация в тази фактура. Плащам винаги тока си през електронното банкиране на ДСК и не виждам абсолютно нищо като фактура. Винаги съм била коректен платец и независимо от големите сметки, винаги съм си заплащала, без да проспрочвам. До ден-днешен, повече от 6 години, не съм получила нито една фактура, нито на пощата си, нито на хартиен носител. Да не говорим, че от ноември месец 2021 г. до момента всеки месец имам едно и също потребление, а факурите всеки месец бяха все по големи. 

 Вчера, 13.04.2022 г. си проверявам сметката рано сутринта и виждам, че аз отново имам 616,09 лв. Бях в шок! Започнах да звъня на Ваши национални телефони, от където никой не можа да ми помогне, да ми даде някакво разумно обяснение. Пропуснах да ви споделя, че няколко дни един господин ми звънна Здравко Стайков, от централата Ви в Сф, долколкото разбрах, за да ме попита дали вече имам сключен договор с Вас, аз му обясних, че вече имам и че е дошъл и ел. монтьор и всичко е наред. Каза ми да си запиша неговия номер и ако имам някакви проблеми, да му се обадя. 

Вчера след като си видях фактурата, се обадих на този господин, който ме посъветва да си взема всчики документи и да отида в централния офис в Гр. Бургас и този господин ме помоли да му пратя на вайбър ИТН и ЕГН - то на титуляра, след което ми върна обаждане и и ми обясни, че статусът ми се води - без договор. 
Да не говорим, че аз бях на работа /работя в Сл. бряг/, трябваше да си пусна отпуска и да отида отново в офиса Ви. Отново отидох при същата служителка, която ме обслужи първи път. 

Обясних си историйката на висок тон, при което тя не можа да реагира и се включи др нейна колежка, която дойде и ми обясни, че сте имали някаква наредба, според която договорът влиза в сила чак от 01.04.2022 г. , защото договорът се бил обработвал месец и половина. 

Колежката Ви от централни офис, ме посъветва да си поискам и разпечатки на всички издадени фактури, последните месеци и затова отправям молба към Вас, да получа тези фактури. Бях потресена! 

Никъде в довора Ви не е упомената тази дата, нито пък Вашата служителка ми каза това при сключването на договора. Говорим за 15.02.2022 г и оправяне на електромера на 16.02.2022 г. , а реално в офиса ви служителките се опитваха да ми обеснят, че договорът взлиза в сила на 01.04.2022 г. Това е пълен абсуд! 

Говорим за време от месец и половина, в който аз отново съм била на промишлен ток, а аз съм мислела, че вече съм на битов. Помолих служителката Ви да ми покаже фактурата, да видим и предните фактури, киловатите, които имам и цените, на който са били фактурирани.  Тя ми каза,че не може и това да види, единствено ми обърна монитора си, за да видя, че вече от 01.04.2022 г. Отдено ми обясни, че тъй като съм била на свободния пазар, по време на използване на промишления ток, всеки месец цените били различни и било съобразно борсата, когато я помолих поне да видим цените, за да се опитам да си сметна фактурата. Тя не можела да види тези неща. 

Говорим за 21 век, за централен офис на дружеството, в който се оказа, че абсолютно никой не можа да ми помогне, нито пък да ми каже към кой да се обърна на по - висока инстанция и единствено ми даде този адрес, на който да си разкажа казуса и евентуално, да очаквам някакво логично обяснение от Вас. С един друг Ваш служител разговарях от Електроразпределени ЮГ и той ми обясни, че имам двойно повече потребление, което отново е абсурдно и той също ме посъветва да си поискам разпечатките на фактурите, не ми се представи. 

Служителката ви в офиса ми обясни, че ако искам да ми се провери електромера, трябва да подам молба и отново да си платя скромната сума от 49.00 лв. и тогава може да ми се направи замерване на електромера в рамките на един месец! Отново аз да си платя! 

Искам от Вас да ми обясните, как е възможно тази абсурдна ситуация! 

  • Първо, защо никъде в договорът ми не е посочено, че чак на 01.04.2022 г. аз ще имам постояннен ток?
  • Второ, защо Вашата служителка не ме уведоми за това, за да съм поне подготвена поне?
  • Трето, защо тогава ел. монтьорът не дойде на 01.04.2022 г. да ми оправи електромера, а дойде още на др. ден след сключване на договора?
  • Четвърто - защо и той и Вашата служителка ми обясниха едно и също  - че след оправяне на електромера, всичко ще е вече наред?
  • И пето как може да процедирате така с коректните си клиенти! 

Очаквам отговор от Ваша страна и логично обяснение на ситуацията. 

Обърнала съм се вече към защита на потребителите и комисията за енергийно и водно регулиране. 

Ако е необходимо, ще се обърна и към по-висока инстанция и евентуално към някоя медия.

Надявам се поне някой да ми прочете писмото! 

В крайна сметка, аз съм потребител и си търся правата! 

Поздрави!