Нападателното говорене не е печеливша стратегия в българските избори. Това каза политологът Стойчо Стоев за агенция "Фокус".

По думите му темата за границите на тона на говорене винаги се появява преди избори, като ПР-ите са тези които го определят.

Докато самите кандидати се опитват да запазят добри отношения със своите конкуренти за в бъдеще, ПР-ите искат да извлекат позитиви от всяка грешка на конкурента и това стимулира кандидатите да говорят по-остро.

Не виждам поле, в което Мая Манова би спечелила от остро и арогантно говорене срещу Йорданка Фандъкова. Не мисля, че г-жа Фандъкова с ерудицията, която има, и от професията си като учител, както и като кмет на София, ще влезе в някакъв вид по-остро говорене по отношение на Мая Манолова.

Когато единият кандидат е агресивен спрямо другия – това се забелязва от избирателите и действа негативно“, обясни политологът.

Стойчо Стоев добави, че по отношение на личностите на местните избори, винаги се говори за дефицитите и позитивите.

Като изключим София, в останалите градове хората се познават и когато един кандидат има зад гърба си списък с позитиви или прецеденти, които го представят в недобра светлина, на хората няма защо това да им бъде подсказвано – те самите го знаят, обобщи политологът.