Промяната не построи нито 1 км главен път за година
През 2021 г. няма нито една завършена отсечка от магистрала
Нито един километър магистрала или главен път не е построен за изминалата 2021 г., показват данни на Националния статистически институт (НСИ). Единствените нови шосета, които са пуснати в експлоатация през годината, преминала под знака на управлението на служебните кабинети на президента Румен Радев, са 8 км третокласен път. Тоест шосе, свързващо две селища по ненатоварена пътна артерия и с не особено голям трафик, макар и от важност за местната общност, пише "Труд".
Това не се е случвало от 1997 г., която е последната подобна година с липса на изградени пътища. Преди 25 години, когато страната беше в дълбока политическа и финансова криза и се помни основно с хиперинфлация и появата на кредитните милионери, са пуснати в експлоатация 5 км третокласен път за цялата година.
За съжаление и ситуацията през 2022 г. при управлението на “промяната” е подобна, като освен че спряха ремонтите, заради отказа на кабинета на Кирил Петков да плаща на строителните фирми за труда им, не се възлагат и нови обекти.
Единственият договор за голям проект, който бе подписан бе за изграждане на тунела под Шипка. Изпълнителите бяха избрани и работата по проекта трябваше да започне в началото на първия мандат на служебния кабинет на власт, но договорът бе подписан едва преди седмици, при същите условия каквито бяха предвидени и година преди това.
За сравнение през 2020 г. са изградени 16 км нов магистрален път, през 2019 г. - 33 км, през 2018 г. - 24 км магистрали. От 1995 г. насам, според данни на НСИ, единствените две години досега, в която не е изграден дори километър магистрала, са 1997 г. и 2021 г. Данни за 2022 г. не са налични към момента, но едва ли и през тази година ще се похвалим с завършени магистрали, предвид нежеланието на кабинета Петков да реши казуса с “ин хаус” поръчките, които според управляващите са незаконни, но правителството отказва да ги прекрати, узакони или да плаща по тях.
Нови задръствания на „Хемус“
Леките коли само в едно платно
Заради ремонти в района на Витиня, движението по част от магистрала “Хемус” ще е ограничено, а скоростта - 50 км/час.
До до 30 септември камиони и други превозни средства над 12 тона няма да могат да се движат между 30-ти и 47-ми км на магистрала “Хемус”, в двете посоки. Причината е доизграждането на трите напречни връзки между двете тръби на тунел “Витиня” и ремонта на четири виадукта - два в платното за София и още толкова в това за Варна.
Камионите над 12 тона ще преминават по обходен маршрут - от пътен възел “Витинска река” при 30-ти км на АМ “Хемус” по първокласния път между София и Ботевград и път II-17 до пътен възел “Ботевград” при 47-ми км, и обратно.
Лекият трафик ще преминава двупосочно в тръбата за София на тунел “Витиня” и двупосочно в свободните от ремонтни дейности платна на магистралата. Движението на МПС до 12 тона ще се осъществява двупосочно в платното за София от 32-ри до 34-ти км с по една лента във всяка посока на движение, а от 34-ти до 36-ти км ще е двупосочно в платното за Варна с по една лента за всяка посока на движение. Скоростта в участъците на ремонта се ограничава до 50 км в час, което заедно със стеснените отсечки ще доведе до задръствания през лятото по пътя между столицата и Варна.
Бившият шеф на АПИ Апостол Минчев: Разбиха пътната гилдия в България
Добри пътища няма да видя
Изключително доволен съм, че бях председател на УС на Агенция “Пътна инфраструктура” за кратко - от 27 май до 20 юли 2021 г. Още на втората седмица от назначението ми вече бях наясно, че съм допуснал голяма грешка, че въобще съм се захванал да оправям държавните дела.
Решението за тунела под Шипка е безспорно, въпреки че проектът се забави с година. При тази конфигурация на търга нямаше друго разумно решение, независимо кой е този, който го подписва. Приветствам настоящия министър на строителството в оставка Гроздан Караджов, че е взел решението този проект да започне.
Лошото е, че разбиха в буквалния смисъл на думата пътната гилдия в България. Предполагам, че сега ще последва едно безвремие и съвсем ще я довършат. И за съжаление докато съм жив добри пътища в България няма да видя.
Много пътувам по света, обиколил съм 108 държави, в половината от тях лично шофирам. Безспорно ние сме държавата в Европа с най-лоши пътища. В света има две групи държави, които имат по-лоши пътища от българските. Едната група са страните от Централна Африка - най-бедните в света. А втората - най-бедните държави в Азия като Бангладеш.
Наскоро пропътувах 6000 км в Турция, по границите със Сирия и Грузия. Пътищата все едно бяха строени вчера, от една държава, която е в сериозна икономическа криза през последните години. И там продължава да се строи страшно много.
От мое име искам да кажа на всички, които сега се упражняват на тема пътища. Разсипаха пътната система на България. Всичко съсипаха. Изгониха и последните останали специалисти. Поставиха в изключително затруднено положение фирмите. Много малки фирмички фалираха, а утре кой ще прави пътища?
И това се прави основно от глупост и незнание. Хора, които не са за държавни постове са на власт. Ситуацията е трагична.
Последвайте ни
4 Коментара: