Версията за саботаж срещу премиера във връзка с инцидента с правителствения „Фалкон“ не е изключена и това е наложило самолетът да бъде запечатан и охраняван, докато не дойдат представители на швейцарската фирма, която го поддържа технически. Това обяснява пред „Труд“ бившият шеф на правителствения Авиоотряд 28 Пенчо Пенчев
Разпореждането за запечтаване на самолета е издадено от НСО в сряда вечерта, след като &bdquo;Фалконът&ldquo; се приземи благополучно на летище София. Преди това той кръжа 1 час над столицата, за да изразходи гориво, след като сигнализацията е показала, че левият колесник не се е прибрал. Швейцарците от &bdquo;ТАГ Авиейшън&ldquo; трябваше да кацнат снощи в София.<br /> <br /> Правителственият &bdquo;Фалкон&ldquo; с години е стоял на открито, защото за него не се е намерил хангар въпреки предписанията на производителя, че машината трябва да се съхранява на закрито, каза преди това Пенчев по БНТ. Преди няколко години по тази причина се е стигнало дори до нарушаване на лаковото покритие.<br /> <br /> Това обаче не може да бъде пряка причина за инцидента, смятат други експерти. Според тях най-вероятно електрониката е излязла от строя и затова колесникът изобщо не е могъл да бъде прибран. Инструкциите в такива случаи са самолетът да кацне обратно, което обаче не може да стане с пълен резервоар, защото тогава има опасност от експлозия на горивото.<br /> <br /> Пилоти на &bdquo;Фалкона&ldquo; в сряда вечерта са били Тодор Тодоров и Атанас Марков - едни от най-опитните служители на авиоотряда. Те бяха похвалени от премиера Бойко Борисов.<br /> <br /> Както БЛИЦ съобщи, от днес Авиоотряд 28 има нов шеф - Венелин Рачев, досегашен главен инженер. Предният - Тодор Бояджиев, подаде оставка в сряда заради несъгласие с начина на финансиране. Между смяната и инцидента няма никаква връзка, каза транспортният министър Ивайло Московски.<br />