Прокарването на Южна дъга на жк "Меден рудник", за която днес съобщи кметът на Бургас Димитър Николов, определено е исторически проект, който ще начертае за десетилетия напред развитието на най-големия жилищен комплекс в града.

Това е не само новината на деня, а и на годината в сферата на инфраструктурата, категорични са експерти.

От думите на Димитър Николов днес стана ясно, че се предвижда продължаването на най-новия булевард в Бургас „Ал. Г. Коджакафалията“.

Чрез кръгово движение ще се проектира излаз на юг от жк „Меден рудник“ и ще се свързва главния път от и за Созопол – път Е87, като там бъде построена детелина в района на съществуващата бензиностанция. Така трафикът между центъра на Бургас и жк „Меден рудник“, който в момента е изключително натоварен сутрин и вечер, ще бъде значително облекчен. Причината е, че хората реално ще имат избор по кой маршрут да поемат.

Проектът ще даде нова насока на развитие на зона "Г" и зона "В" в комплекса, които към този момент не са толкова атрактивни, но съвсем скоро това ще се промени. Още повече че съвсем близо до новата Южна дъга се строи и втория етап на Индустриалния и логистичен парк - т.нар. Южна промишлена зона.

 Кметът Димитър Николов не посочи срок за стартирането на проекта, но от думите му стана ясно, че се работи, и то много сериозно. На предстоящата сесия на Общинския съвет той ще внесе докладна в тази посока. Общината ще финансира част от проекта, но основните средства се очакват от държавата.

В същото време днес от думите на Димитър Николов стана ясно, че два от настоящите светофари по бул. "Захари Стоянов" ще бъдат заменени с кръгови кръстовища, които експертите са показали, че ще облекчат значително трафика. Те ще се намират на мястото на настоящия светофар за кв."Горно Езерово" и на самия вход за комплекса, където сега също има светофарна уредба.
Първото е на кръстовището с ул. „Георги Попаянов“, познато като „първия светофар“.
Второто се очаква да бъде на разклона за кв. Горно Езерово