Страховити скандали избухват почти ежедневно в столичната Пътна полиция, научи БЛИЦ от служители на МВР.

Още с поредното завръщане на Тенчо Тенев на ръководния пост започна грубото отношение и системно притискане на определени служители в отдела да напуснат, преместят или да изпълняват безпрекословно неговите разпореждания.

Доста служители бяха принудени и предпочетоха да напуснат, вместо да работят по методите на Тенев. На много от тях бе наредено да си потърсят друга работа и да се преместят, иначе им е подготвено уволнение.

Самият Тенев се хвалел, че се ползва с пълната подкрепа на министър Бойко Рашков. Едва ли е случаен факта, че Тенев бе поставен на шефския пост в столичния КАТ, независимо от обстоятелството, че на 11 май 2021 г. бе арестуван по обвинение в длъжностно престъпление и незаконно съхранение на боеприпаси.

Според прокуратурата от февруари до 28 април м. г. в Асеновград Тенев е превишил властта и правата си, като е избрал изпълнители за сключване на договори за дарение в полза на Районното управление, без да има право на това. Общата стойност на даренията била около 10 500 лева. Тенев избрал две фирми, които да оборудват сградата на РУ-Асеновград с видеокамери за наблюдение, да доставят автомобилни части и консумативи, както и да извършват ремонти дейности на ползвани от служителите коли. Фактурите за тези дейности били издавани на Община Асеновград като Тенев подписвал част от тях от името на същата институция. Обвиняемият е избирал доставчиците на стоки и услуги сред свои близки и познати, твърди държавното обвинение. 

Това, обаче явно не притеснява Бойко Рашков, който демонстративно даде подкрепата си за Тенев.

Само за няколко месеца Пътна полиция под ръководството на Тенев се раздели с доказани специалисти и хора с редица качества и висок морал като началника на ОПП- СДВР комисар Мартин Цурински, зам. началника на ОПП - СДВР комисар Павликянов, началника на 01 сектор гл. инспектор П. Петков, началника на 02 гр. РОПС при 04 сектор - ст. инспектор Г. Николова, началника на ДЧ - ст. инспектор Г. Симеонов и други служители от отдел Пътна Полиция.

Въпросните доблестни полицаи били изчегъртани с абсурдния мотив, че са в добри отношения със предишното ръководство.  

Ще се спрем по подробно на случващото се в 04 сектор, тъй като той е любим на комисар Тенев, от предишните му пребивавания като началник на отдела. 

Към настоящият момент е невъзможно да се вземе някои от най желаните комбинации от числа по избор ( 0001..........0009; 1000; 2000........9000, така наречените карета 1111; 2222.......9999; 6969; 9696; 9966; 6699 и т.н.) без личната благословия на комисар Тенев и чрез действията на председателя на така наречената комисия за номера по избор, твърдят наши източници от Пътна полиция.
 
Според тях са известни няколко начина, по които се раздават конкретни регистрационни номера на точно определен получател. 

Има два варианта за заявяване на табели с държавен контролен номер по избор:

1. На място в ОПП - СДВР - компютърна зала, където се окомплектоват документи и изготвят заявления за регистрация на ППС;

2. Чрез портала за електронни услуги на МВР (заявленията постъпили в портала 99,9% от случаите се обработват от ст. инспектор Хр. Петров).

И в зависимост от начина по който ще бъде заявен желания номер от "клиентите" на г-н Тенев има няколко известни варианта на действие: 
- клиентът ще вземе номер от електронния портал - г-н Петров получава информация от домакина на 04  сектор точно в кой момент (точен час) ще бъдат качени номерата в системата и изборът им ще бъде достъпен за граждани, твърдят нашите източници.

Те разкриват, че определени лица с валиден електронен подпис и предварително подготвени сканирани документи чакат в готовност и след получена информация в мига, в който се появят номерата веднага запазва желания номер, след което информира г-н Тенев, или г-н Петров. Номерата се качват всеки ден в различен час в зависимост от готовността на "клиентите" , дори не еднократно, вместо сутрин веднага след като физически  табелите са налични в ОПП те се качват в системата и започват да се раздават 12... 13  дори 14.00 часа (ако освен желаещите да получат номер, чрез ел. портал има и такива дошли на място с препоръки от г-н Тенев, г-н Петров лично им съдейства и запазва желанията комбинация от числа).

Клиентът е дошъл на място в ОПП - собственика на ПС, или упълномощеното от него лице след предварителна уговорка с г-н Тенев се среша с г-н Петров, преди да започне същинското раздаване и координират начина на действие (възможно е да се даде на клиента предварително изтеглен номер от системата за управление на опашките, или ако това е невъзможно г-н Петров лично посредством въвеждане на номер на вече изготвено заявление в системата за раздаване на номера по избор и така когато започне същинското раздаване номера вече не е видим за останалите граждани, желаещи номер по избор, все едно вече е взет през електронната система.

Най-интересното е, че когато се раздават така наречените карета (4 еднакви числа), те никога не са видими при опити да се запазят през електронния портал. При многократно задаване на въпроса към г-н Петров "Как става този фокус?" се получава отговор " Много питаш!". 
Може да бъде даден следния пример: номер СВ 1111 ТЕ е даден на лек автомобил Хонда ЦРВ, заявлението за първоначална регистрация е написано в 09:44 часа, като поредният номер генериран от системата за управление на опашки е "4 " и е той е с час на издаване 07:41 часа, тоест излиза че 2 часа не са изготвени заявления, а може лесно да се провери че за въпросните 2 часа са изготвени десетки такива, това ясно показва че номера е предварително изтеглен и запазен за точно определено лице, на което да се падне точно определеният номер, споделят нашите източници.

Други номера, които е интересно да се проверят са: СВ 0001 ТВ; СВ 0002 ТВ; СВ0003 ТА; СВ0001 ТЕ; СВ 0005 ТЕ; СВ 0006 ТЕ, както и всички карета (4 еднакви числа) от серии СВ...... ТА,ТВ и ТЕ.  

Относно преминаването на автомобили през контролно техническия пункт (канали), интересното е че там дългогодишен служител е техник механика Тошко Донов, който е братовчед на г-н Тенев и повечето автомобили на "приятели" на комисар Тенев минават именно оттам (ако не са от марките Ауди, Мерцедес или БМВ-те минават на канал 10) със съдействието на довереният му инспектор Вътю Христов, който при възникване на какъвто и да е било проблем с ПС , изпратено от комисар Тенев го разрешава "правилно"(такава е ситуацията с лек автомобил Ауди А6  с рег. номер СВ 2388 ТЕ, чиито датски талон е със следи от подправяне на няколко позиции, вместо да бъде извършени необходимите действия( експертизи и т.н) г-н Христов "разрешава проблема" и регистрира автомобила).

Нашите източни твърдят, че роднината на комисар Тенев Тошко Донов обикновено се пише по ежедневен наряд на канали 1 или 2 в товарно хале и когато е нужно да се извърши не регламентирана  корекция в данните на товарни превозни средства тя бива извършена именно от него.

Затова е редно компетентните органи да разровят случващото се в Пътна полиция и да вземат отношение.

ОЧАКВАЙТЕ ГОРЕЩИ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!