Световни туроператори подкрепят зониране на националните курорти в България спрямо нормите за шум
Големи в бранша, които обслужват общо над 47 млн. туристи в света, а съвкупният им оборот надхвърля 31 млн. евро, призовават за това в писмо до икономическата комисия на парламента
Първите трима от най-големите туроператори - TUI, Thomas Cook и DER Touristik обслужват общо над 47 млн. туристи в света, а съвкупният им оборот е около 31 млрд. евро.
Туризмът е сектор със значителен принос в БВП(13% за 2017 г.), който в страната създава заетост на около 360 хиляди работници годишно. Националните курорти са определящи за имиджа на българския туризъм, се казва още в писмото.
Представителите на световните туроператори отбелязват още, че предвид рекордните резултати, извоювани в туризма през последните две години, това би бил начин България да запази интереса и на гостите, дошли за семейна почивка, и на тези, които търсят повече забавления. Рестриктивни мерки относно шумовото натоварване биха довели до непоправими в дългосрочен план негативни последици за развитието на българския туризъм, не само в имиджов, но и в икономически план в условията на конкурентна среда, категорични са големите туроператори.
Затова водени единствено от желанието тенденциите за устойчив ръст на сектора да бъде запазена и надграждана, считаме че подобна промяна в законопроекта за изменение и допълнение на Закона за защита от шума в околната среда е полезна още повече, че чрез ЗИД на Закона за туризма се предвижда да бъде регламентиран статута на националните курорти, се казва в писмото до парламентарната комисия.
Считаме, че предложението, направено от Министерството на туризма е изключително навременнно и ще даде сигнал в чужбина на инвеститорите , че в България спазването на правилата и законите е от първостепенна важност и за правителството, и за бизнеса, категорични са фирмите, които водят у нас стотици хиляди туристи всяка година.
В заключение големите туроператори заявяват, че като отговорни работодатели в страната ни смятат, че така би се постигнал баланс между интересите на бизнеса и гражданите, както и предвидимост на туристическия продукт, който предстои да видят инвеститорите, а също и гостите на България.
ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!
Последвайте ни
0 Коментара: