Планираното удължаване на пистата с 610 метра на летище Горна Оряховица все пак е напът да се случи.

За новото инвестиционно намерение концесионерът „Гражданско летище Горна Оряховица 2016“ АД е уведомил РИОСВ – Велико Търново.

Предстои екоинспекцията да се произнесе на етап представяне на информация за преценяване на необходимостта от ОВОС.

БЛИЦ вече писа, че Северна България отново може да има действащо летище.

Междувременно кметът на Горна Оряховица Николай Рашков излезе с идеята за привличане на авиокомпании за нискотарифни полети. Това според него може да се стане реалност, ако редица общини, които имат интерес от това летището да работи, се обединят в сдружение.

То от своя страна ще преговарят с концесионера да поеме част от финансовата тежест и летищните такси, тъй като компаниите нямат достатъчна пълняемост. За тези преговори с другите общини Николай Рашков ще иска правомощия от Общинския съвет.

Имотът не попада в границите на защитена зона от „Натура 2000“, но предвид разширението и местоположението му спрямо жилищната зона на с. Правда концесионерът трябва да се съобрази с изисквания на Закона за опазване на околната среда, пише "Борба".

Това се налага, тъй като се предполага, че ще се увеличи шумовото натоварване на жилищната зона на околните населени места от повишения транспортен трафик, включително и дискомфортът в естествената околна среда.

Инвестиционното намерение на концесионера на летището е част от одобрения Генерален план за развитието и обхваща имот с площ от 2 091 920 кв. м с трайно предназначение на земята „урбанизирана” и начин на трайно ползване „за друг вид поземлен имот за движение и транспорт”.

След удължаване на пистата за излитане и кацане дължината й ще достигне 3060 м и ширина 45 м. В края на пистата ще бъде изградена площадка за обратен завой с размери, съответстващи на специфичните изисквания в приложимото законодателство.

За удължаването на пистата, изграждане на периметрова ограда и обходен път Община Горна Оряховица даде 16 дка общинска земя, която стана публична държавна собственост, и е прехвърлена с анекс към концесионния договор на фирмата, която стопанисва летището.