Възстановяването на акредитацията на двете агенции - в Министерството на финансите и в Министерството на регионалното развитие и благоустройството - е една от спешните мерки, които правителството ще предприеме, обяви вицепремиерът Меглена Плугчиева на пресконференция по време на разширеното заседание на управляващата коалиция в Банско.
Възложено е на министрите да направят преглед на проектите по програмите ФАР по финансовия меморандум ФАР 2006 и да бъдат контрактувани проектите до 30 ноември т.г. Министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов лично поема ангажимент за наблюдение и изпълнение на мерките по възстановяването на акредитацията на агенцията по програма ФАР в МРРБ. Отговорността за възстановяване на акредитацията на агенцията в МФ ще се поеме от министър Пламен Орешарски, обяви Плугчиева. Ако не бъдат възстановени акредитациите за работа с европейски средства на двете агенции, средствата по проектите ще бъдат изплатени от националния бюджет.

По програма САПАРД Дирекция "Земеделие" вече е представила очаквания план в Брюксел, заяви Плугчиева. Амбициозната програма за изпълнение на мерките предвижда в съкратени срокове националния ръководител да възстанови плащанията от националния бюджет, а през септември да се стигне до вдигане на забраната върху трите мерки и възстановяване на финансирането, и да се удължи срока на действие. Отговорници ще са новият директор на Фонд “Земеделие” и ресорния министър.

По програма ИСПА , по която има прекъсване на плащанията от януари тази година, министрите са поели ангажимент да работят за възстановяване на плащанията, като националните плащания и в момента текат.

Проектът "Магистрала "Люлин" не е спрян и фирмата изпълнител ще спази сроковете, заяви Плугчиева. Решено е в 4 месечен срок за да се извършат всички действия, включително и създаване на новата Национална агенция "Пътна инфраструктура". Следващите стъпки са назначаване на мениджър и надзорен съвет на агенцията, отбеляза вицепремиерът.

Меглена Плугчиева категорично отхвърли информацията, че ЕК ще замрази 1,6 млрд. Евро за България оперативна програма „Транспорт”. Фонд “Републиканска пътна инфраструктура” е един от множеството бенефициенти, така че не може да се обвързват бенефициентите с управляващия орган. На управляващия орган се прави оценка на съответствието и се преценява дали е годен, посочи вицепремиерът.

Обсъдени са били също конкретни законодателни и нормативни идеи за провеждането на по-добра работа с ОЛАФ. Трябва да се намери най-адекватният административен механизъм за сътрудничеството с ОЛАФ на българските институции, за създаване на много ясно партньорство, каза Илия Лингорски, заместник-председател на НДСВ. Той уточни, че една от идеите е такъв орган от българска страна да е Държавната финансова инспекция. /БЛИЦ