До дни ще бъде направена поредната проверка на строителството на автомагистрала „Тракия”, съобщи пред журналисти ресорният министър Росен Плевнелиев. По думите му договорите с фирмите са „ясни и категорични” и се очаква да се спазват.
Плевнелиев подчерта, че от Сдружение &bdquo;Тракия 4&rdquo; са започнали работа по последната отсечка на аутобана от Ямбол до Карнобат. Водещ партньор на сдружението е холдинг &bdquo;Пътища&rdquo;, в него влиза и строителната компания &bdquo;Мостстрой&rdquo;, която поиска обявяване на несъстоятелност в началото на месеца.<br /> <br /> Росен Плевнелиев обясни, че и последното трасе на магистрала &bdquo;Тракия&rdquo; вече се строи.<br /> <br /> &bdquo;Там ще следим нещата много внимателно, защото имаме своите притеснения. Но те, ако покажат и дадат всичко от себе си, ако спасят графика, ние нямаме никакви друге аргументи срещу тях. Ако обаче се забавят можем да пристъпим към всякакви действия, включително и прекратяване на договора, контрактът ни го позволява. Така че строителните компании на &bdquo;Тракия&rdquo; трябва да знаят, че ще проверяваме и ще наказваме&rdquo;, допълни министърът.<br /> <br /> Плевнелиев подчерта, че всички срокове за строителството на &bdquo;Тракия&rdquo; са в график. Строителният ни министър уточни, че няма нищо толкова сложно в изграждането на аутобана. &bdquo;Това, което трябва да се случи на Тракия, е това, което не се беше случвало на Люлин три години. От първия ден денонощна работа, зор 30 000 кубика на ден на лот 2, 40 000 кубика &ndash; на лот 3. Магистрала Тракия е супер елементарна. Магистралата има 6 млн. кубика камък и много асфалт&rdquo;, каза министърът.<br /> <br /> Строят се паралелно и трите отсечки на Тракия &ndash; от Стара Загора до Нова Загора, от Нова Загора до Ямбол и от Ямбол до Карнобат. Магистралата се финансира по ОП &bdquo;Транспорт&rdquo;. Прогнозите са аутобанът да е готов през 2012 година.<br /> <br />