Пазарът на автомобили в България, Европа и света бе разтърсен от здравната криза. Заводите все още не работят на пълен капацитет заради липсата на важни компоненти, най-вече полупроводници.


От своя страна това намалява предлагането на нови автомобили в момент, в който търсенето остава силно.

Насред кризата автомобилните производители не са в чак толкова затруднена ситуация: един след друг те увеличават прогнозите си за оперативния марж до двуцифрени стойности.

Причината е, че се концентрират върху по-скъпите модели с повече екстри, които носят и по-голяма печалба. Обичайните отстъпки от дилърите също започват да изчезват.

На този фон решихме да погледнем кои са най-достъпните нови модели на българския пазар - и с колко се е променила цената им спрямо преди две години.

"Новината" е, че дългогодишният лидер по ниска цена - Dacia Sandero - вече не е най-достъпният нов автомобил - макар и да губи с едва 110 лева. Другата е, че докато през 2019 г. можеше да купите няколко базови модела и срещу по-малко от 20 000 лева, днес такива предложения вече няма - въпреки че най-достъпните се продават срещу малко над тази сума.

Ето какво показва справка в интернет страниците на производителите, които продават моделите си и у нас:

За да научите повече, посетете auto.blitz.bg.