Суперлукс! Световни вериги вдигат невиждани хотели в София
Новата цел на Hyatt Regency и Mariott - Източна Европа и България
На фона на бързия икономически растеж и повишаването на доходите в големите икономики в Централна и Източна Европа (ЦИЕ) едни от столиците и големите градове в региона видяха сериозно поскъпване на имотите, пише Money.bg.
И докато техните цени в Прага и Варшава вече гоня тези в някои от германските градове, то столиците на Румъния, Унгария и Сърбия са все по-привлекателни за инвеститорите в индустрията, твърдят експерти от хотелски вериги.
"Букурещ е това, което Варшава беше преди 10-15 години", казва Адам Кониежни, който е директор за Европа в базираната в Париж група Louvre Hotels, цитиран от Bloomberg.
През последните пет години на шестте основни пазара в региона сделките за хотели достигат стойност от 4,2 милиарда евро или 4,6 милиарда долара, като една трета от тях са извършени през 2019 година, показват данни на CMS и Cushman & Wakefield.
В момента в румънската столица регистрираната в Полша група Orbis строи два хотела под бранда Ibis. Литовската Apex Alliance от своя страна наскоро завърши 4-звезден Marriott в града и реконструира стара банкова сграда в 5-звезден нов хотел.
След покачването на цените във Варшава, инвеститорите в Полша се насочват към другите големи градове в страната. През следващите 3 години 9 хотела с общо 1900 стаи за гости трябва да отворят в Гданск, Гдиня и полския Сопот.
"Полша и Румъния са ключови пазари, защото в двете източноевропейски страни има силен вътрешен пазар", посочва Гил Слайв, който е главен изпълнителен директор на Orbis. "Икономическият растеж през следващите няколко години ще остане стабилен в региона, ако няма сериозни геополитически проблеми, така че не очаквам да има забавяне на инвестиционната активност", допълва той.
Експертите посочват, че има много място за експанзия за международните брандове от сектора на пазарите в региона. Хотелските вериги са с дял от едва 15% в Унгария, от 14% в Полша и от 6% в Сърбия в сравнение с такъв над 20% в много от западноевропейските държави, изчисляват от консултантската компания Horwath.
Международни гиганти в региона и у нас
В Будапеща до 2021 година трябва да бъдат отворени хотели с около 3000 стаи. Един от тях ще бъде под марката Hyatt Regency, който ще се появи в реконстроирана стара поща, строена през 1870 година. Друг лидер в индустрията - Marriott, също ще отвори врати скоро в унгарската столица на мястото на държавното балетно училище.
Въпреки че в своя анализ от Bloomberg не включват София, българската столица не остава по-назад в тази тенденция. У нас и за двата бранда луксозни хотели предстои да отворят свои обекти.
Този на Hyatt Regency на площад "Васил Левски" на мястото на кино "Сердика" е почти готов. Той ще бъде първият в България от тази марка. От веригата работят по проекта с българската "Тера тур Сървисиз" ЕООД. Обектът трябва да има 190 стаи и 3 ресторанта, както и бар на покрива, фитнес и спа център.
В началото на 2018 година стана ясно, че в София ще отвори и първият хотел от бранда Mariott у нас. Той ще се намира на площад "Македония" в района на т.нар. "Солни пазар" в близост до сградата на КНСБ и бизнес сградата Telus Tower.
5-звездният хотел трябва да бъде най-високият в столицата със своите 107 метра и 30 етажа. Той ще има 232 стаи, а инвестицията в него възлиза на 58,3 милиона евро или над 110 милиона лева. Mariott трябва да отвори врати през тази година.
Последвайте ни
2 Коментара: