Aмерикански геолози са открили в метеорит, паднал преди две години в САЩ, чиста органична материя, оцеляла след падането на Земята, се казва в прессъобщение на музей Фийлдс в Чикаго и статия в сп. „Метеоритикс енд Планетари Сайънс“, пише bg-voice.com.

„Когато изследваме метеоритите, често ни питат има ли по тях следи от живот. По правило много често има, но това е живот със земен произход. Когато астеоридът падне на Земята, в него веднага се заселват бактерии. Но в този случай ни провървя – метеоритът падна в замръзнало езеро и бе намерен доста бързо, което значително намали вероятността от замърсяване“, казва Филип Хек, доцент от университета на Чикаго.

Той и екипът му изследвали фрагменти на т.нар. Хамбургски метеорит, паднал през януари 2018 г. в езерото Строубъри в района на гр. Хамбург в североизточната част на САЩ. Късове от него, с тегло около един килограм, бързо били събрани от изследователите.

Метеоритът бил от относително рядката група хондрити H4, една трета от които се състои от желязо, никел и оливин. За изумление на учените в метеорите те открили и големи количества органични вещества, които не са се разрушили при падането на Земята. Досега в хондрити от този вид не са откривани органични вещества.

Хек и колегите му се надяват, че находката ще помогне на геолозите да съставят списък на органичните молекули, съдържащи се в първичната материя на Слънчевата система и да разберат как и кога те са паднали на Земята и са дали начало на живота на планетата.