Руският изтребител 4-то поколение Су-35 видимо превъзхожда всички западни аналози, но неговата способност да се бори равнопоставено с американските „невидими” изтребители 5-о поколение F-22 и F-35 не е разбираема. Това пише в National Interest експертът Себастийн Роблин в публикацията си „Who Care About Russia's Stealth Fighter: The Su-35 Is the Plane the Air Force Should Fear”.
 

Главното преимущество на Су-35 е неговата свръхманевреност. Тя се постига благодарение на неговите двигатели АЛ-41Ф1С, които позволяват на самолета да излиза на много големи ъгли на атака, да изпълнява сложни маньоври и с лекота да се отклонява от ракетите на противника.
 
Самолетът е способен да достигне скорост 2,25 Мах, работният му таван съставлява 18 хил м, а далечината на полета му може да достигне 4500 км.
 
Според NI, Су-35 може да използва ракети с радиолокационно самонасочване К-77М с обсег до 190 км. На малки дистанции използва ракета Р-74 с инфрачервено управление, като пилотът може сам да я насочва към целта с помощта на оптическия прицел на шлема. В арсенала на Су-35 има ракета Р-27 със средна далечина и Р-37 с голяма далечина, предназначена за употреба по системи за далечно радиолокационно откриване и въздушни танкери в условията на радиоелектронна война.
 
Главното средство за борба с „невидимите” самолети в арсенала на Су-35 се явява радарът „Ирбис-Е” с пасивна антенна решетка с електронно сканиране, а също така оптично-локационната система ОЛС-35, включваща термовизор за съпровождане на цели с радиус 80 км.
 
NI счита, че тези фактори позволяват да се твърди, че Су-35 превъзхожда всички западни аналози четвърто поколение, включително американските F-15 и европейските „Еврофайтър” и „Рафал”.
 
Според изданието, всички изброени преимущества едва ли ще помогнат на Су-35 в бой с американски „невидими” самолети от 5-о поколение F-22 и F-35, които могат да открият руския изтребител на разстояние до 160 км и да му пуснат залп от ракети. Су-35 обаче може да даде отпор на F-22 и F-35, ако по някакъв начин успее да намали разстоянието и да влезе в зоната на действие на визуалното и инфрачервено откриване.
 
NI счита, че независимо от приведените доводи, окончателно може да се реши въпросът кой самолет е по-добър само при успоредни бойни изпитания, тъй като върху изхода на въздушния бой сериозно влияят и други фактори като спомагателното въоръжение, профила на полета, равнището на подготовката на пилотите.
 
Превод и редакция: БЛИЦ