Въпреки финансовата криза добре ушитият по мярка костюм, който е доста по-скъп, е на мода сред италианските мъже.
Истински бум сред мачовците на Апенините правят костюмите, скроени и ушити в първокласни шивашки ателиета.
В момента сред редовните клиенти на най-добрите ателиета в Милано са от Джордж Клуни и Том Круз до дизайнерите Калвин Клайн и Карл Лагерфелд. Те са фенове на костюмите по мярка на Марио Карачени. Той е и любимият шивач на милиардера и шеф на Pirelli Марко Тронкети Провера.
„Днес ушитият по мярка мъжки костюм е истинска инвестиция. За разлика от марковия костюм, този по мярка има живот от минимум 8 лета. Реализиран е с висококачествени материали и в него се обръща внимание и на най-малкия детайл. Подобен костюм струва минимум 2000 евро, или колкото модел от pret-a-porter на марка висша мода. Разликата е в това, че е ушит на ръка от високопрофесионален шивач и е скроен по тялото на клиента“, казва пред списание „Панорама“ Луиджи Гало, президент на Европейската камара на шивачите от висшата мода.
Според него от година на година се наблюдава спад във възрастовата група на мъжете, които се обръщат към шивашките ателиета. /Pronto Sofia