Американската компания General Electric инсталира своя четвърти двигател GE9X на летящата лаборатория Boeing 747-400. Двигателят е предвиден за перспективния транспортен самолет Boeing 777X, съобщи ato.ru.
GE9X е разположен на лявата конзола на крилото близо до тялото. На снимката се вижда, че огромният двигател е изнесен напред и леко повдигнат над предния ръб на крилото, за да бъде осигурен безопасен клиренс, отбелязва Aviation Week.
 

Турбореактивният двигател е двуконтурен и поради това има вентилатор с голям диаметър – 3,4 м, разположен в гондола с диаметър 4,4 м, което го прави най-големият самолетен двигател в историята. При собствено тегло от около 8 тона той осигурява теглителната сила от 47,6 тона.
 
Първият прототип е заработил пробно през март 2016 т. и се използва за изпитания в условия на обледеняване.
 
Вторият прототип демонстрира възможностите, необходими за преминаване на официалните 150-часовите стендови изпитания на Федералната авиационна администрация на САЩ (FAA), които трябва да завършат през тази 2018 г. Ще бъде изпитван на пределни режими за оценка работата в екстремални експлоатационни условия.
 
Третият прототип беше подготвен за тестване за работа при страничен вятър.
 
В процес на сглобяване са прототипите под номера 005, 006 и 008. Първият полет на В-777-9 е насрочен за 2019 г.
 
Предварителна каталожна цена – 27 млн долара. Авансово са заявени над 700 броя. Мощните двигатели могат да сложат кръст на четиримоторните транспортни самолети, предполага ato.ru.
 
Превод и редакция: БЛИЦ