Около 360 са извършените проверки от Комисията за защита на потребителите покрай Черния петък. Основните нарушения са свързани с начина, по който се обявява цената. Това коментира пред Нова телевизия председателят на КЗП Стоил Алипиев.

„Съобщението за намаление е маркетингов похват, който търговците използват. Този похват обаче е уреден законово по какъв начин трябва да се прилага, като съобщението за намаление следва да се направи от най-ниско прилаганата цена един месец назад от неговото обявяване”, поясни той.

Основното нарушение по линия на Черния петък е свързано с необявяване на старата цена, за да може потребителят да види какво е реалното намаление. „Другото нарушение е необявяването на срок, за който действа съобщението за намалението”, уточни Алипиев.

Председателят на КЗП, обяви че вече има наложени глоби покрай Черния петък. „Промоциите обаче не са само в нехранителния сектор. От началото на годината установихме нелоялни търговски практики, свързани с хранителните промоции”, каза той. 

"Има наложени глоби. И в размер на 50 000 лв., и в по-малки размери. Обичайно глобите, които налагаме, се движат в средния размер на това, което е предвидено в закона", обясни Алипиев. 

За настоящата година са издадени наказателни постановления за близо 5,5 млн. лв. 

 

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук