Министърът на културата в оставка Вежди Рашидов заедно с шефа на Съюза на артистите Христо Мутафчиев потърсиха помощ от вътрешната комисия за нуждата от мерки за сигурност в театрите на фона на заплахите от тероризъм. Те се обърнаха с писмо до комисията, вследствие на което шефът й Цветан Цветанов покани и директорите на ГД "Национална полиция" и СДВР, както и ръководството на МВР на заседанието.
"Ние не ви молим да пазите българската култура, а гражданите, така че, вие докато приемете законите, може да гръмне някой театър", каза Рашидов, който констатира, че Ислямът вече настъпва и имаме нова заплаха.

"Да не станем като парижката история, първо да гръмне театърът, а после да сложим полиция да го пази. МВР с издихания пак ни помагат", добави Рашидов.

"Театрите и зала "Армеец" са тези места, където се събират много хора. Това са любопитните места за тероризма. Имаме нова ситуация. Ако този сигнал не ви вълнува, не чакайте уважение от българските културтрегери", ядоса се той на констатациите на Атанас Атанасов от ДСБ, че бюджетът е дал много пари за НСО, пък с тях можело да охраняваме театрите.

Христо Мутафчиев пък предложи на всички камери да бъдат поставени видеокамери за сметка на МВР, което имало по-голям бюджет от културното ведомство.

Шефът на Съюза на артистите се оплака, че в театрите никой не контролира кой влиза и излиза през антракта и след това: Друг щ е респектът, ако преди представлението се разходят един-двама полицаи, а после вътре огледат залата да видят кой шава и кой не шава.

Цветанов посочи, че днешната среща била породена от безпокойството на директора на Народния театър Мариус Донкин за сигурноста в институцията. Политическото ръководство на МВР да ни информира за мерките, които се предприемат, настоя Цветанов.

А пред депутатите от вътрешната комисия шефовете на националната полиция и СДВР обясниха, че наистина 54 театри  страната и повечето читалища не отговарят на съвременните изисквания за сигурност, като "Арена Армеец", където вратите се заключват за достъп отвън, например. В Народния театър пък имало само един пазач на служебния вход и видеонаблюдение там, но не и охранители. Разпоредителите не били обучени как да реагират при заплаха от тероризъм.