Бившата пиарка на Комисията за защита на потребителите Габриела Руменова изпрати позиция до агенция БЛИЦ, свързана с интервюто, което миналата седмица даде пред медията ни шефът на държавната институция Димитър Маргаритов.

Публикуваме текста без редакторска намеса:

Отказът на председателя на КЗП Димитър Маргаритов да коментира пред информационна агенция БЛИЦ мотивите, с които промени длъжностната ми характеристика от PR на деловодител, а след това ме съкрати, най-вероятно се дължи на липсата на обективни и разумни доводи за неговите действия.

Лаконичният му отговор „има висящо дело по темата“ е опит за измъкване. Защото съдът ще се произнесе по отношение законосъобразността на издадения от него акт. Но в случая говорим за мотивите, а не за това дали е намерен законен начин да се заобиколи законът!

Междувременно, от колеги журналисти, разбирам, че от промяната на длъжностната ми характеристика от PR на деловодител до момента, КЗП е ползвала поне двама външни експерти по комуникации, при това участващи в действащи търговски дружества /КЗП осъществява контрол върху търговската дейност!/.

Единият – назначен на граждански договор само 10 дни след като ме прехвърлят в деловодството с мотива, че институцията не се нуждае от PR. Едва ли са необходими повече доказателства, за да се твърди, че действията са Intuitu personae.

Само в БЛИЦ: Лъсната истината за цените на горивата, олиото, агнешкото и храната за вкъщи

Съвсем наскоро си направих следния публичен експеримент, за да покажа чрез Facebook, че при управлението на човешките ресурси на КЗП се обявяват конкурси за човека, а не се търси подходящ, професионално подготвен служител за дадена позиция. При обявяването на конкурс за юрисконсулт, две седмици преди съобщаването на резултатите от него, посочих кое ще е лицето, което ще бъде назначено. И, разбира се, познах!

Само ще добавя, че при извършената по-рано от ИА „Главна инспекция по труда“ проверка по мой сигнал във връзка със сключване на допълнителни граждански договори със служители на Комисията е установено нарушение на Кодекса на труда, за което на КЗП е потърсена административнонаказателна отговорност.

Други нарушения, като например, че някои от длъжностните характеристики не са били разработени от прекия ръководител на съответния служител или че в тях не са включени задължения по обезпечаване на всички функции на съответното звено по Устройствения правилник на КЗП, както и разминавания при формулярите за оценка на изпълнението на длъжността, бяха установени пък при проверката на Инспектората към Министерство на икономиката.

След като върнахме лентата по-назад, може да добавим, че проверката на 22 април 2021 г. на Инспектората на Министерство на икономиката на място и преглед в деловодната система на КЗП потвърди съмненията ми за „резервиране“, на номера, макар и уж „само на вътрешни документи“.

Накрая искам за попитам: Имаше ли последствия за служителите, в чиято работа по безспорен начин, от официални органи, са установени нарушения, освен че най-вероятно и неслучайно са получили същите като в предишни периоди най-високи оценки за изпълнението на длъжността и произтичащото от това по-високо допълнително материално стимулиране?

Ако е така, възниква въпросът дали това не е в пряка връзка с кадровата политика на КЗП и дали същите тези служители не са удобни провордници и послушни изпълнители на цялостната политика на ръководството? И, в случай че се окаже истина, какво следва?

Защото от моя сигнал за описаните нередности в КЗП до Главния инспекторат на 11.03.21г., препратен до Инспектората на МИ на 12.03.21г., произтече скоропостижното ми съкращаване със Заповед на председателя на КЗП от 23.03.21г. Така ли работи и така ли ще продължава да работи българската администрация?

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!