Над 20 000 обществени поръчки имаме за миналата година. И понеже аз съм човек, който като му се посочи даден проблем, искам да го реша. Не съм инатлив. Спрях проблемните поръчки, когато трябваше да отидат в КЗК. Разбира се, че ще бъдат наказани държавните служители, когато се докажат нарушенията. Това заяви пред Нова телевизия премиерът Бойко Борисов
Той обясни, че своевременната реакция срещу нередностите в обществените поръчки до момента ще спести 150-160 милиона лева на хазната.<br /> <br /> &bdquo;След като минахме на пазарна икономика, вече не са държавни фирмите и така работи цяла Европа &ndash; минават обществени поръчки и бизнесът участва в тях. Защо сега? Защото тогава излизат наяве и стигат до мен &ndash; когато минат през обсъждания или ги коментира пресата&rdquo;, посочи той. <br /> <br /> Запитан дали въпросът с &bdquo;огледалото&rdquo;, който му беше зададен от българите в Лондон, е причина за спирането на поръчките, Борисов отговори, че това е била капката, която му е дала ясен знак, че отстрани нещата не изглеждат така, както си мисли и понеже е човек, който като му се посочи даден проблем, може да го реши. &bdquo;Не съм инатлив, за да обяснявам, че всичко е законно и точно, защото то е така направено&rdquo;, добави Борисов. <br /> <br /> &bdquo;Не случайно, когато се коментират обществените поръчки, едни от нашите опоненти не коментират обраната и здравеопазването, където има също спрени поръчки, а се фиксират в едно място, където да акцентират&rdquo;, поясни той. &bdquo;Спрях ги тогава, когато те вече трябваше да отидат в КЗК, да се плащат авансите и когато ги разгледах из основи. Ще бъдат наказани държавните служители, сложили подписите си и пуснали тези обществено поръчки. В момента инспекторатите са там, проверяват. Дори една от агенциите може би ще бъде закрита&rdquo;, допълни премиерът. <br /> <br /> Борисов коментира и това, че едва сега КЗК се е осмелило да обяви, че има картел при горивата. &bdquo;Сега има политическа воля, всички се стараят и работят много добре&rdquo;, заяви Борисов. <br /> <br /> &quot;За да строиш магистрала, мостове, тунели, трябва да си много мощен, с много техника, финанси, работници. Ако върнем времето, когато още Плевнелиев беше министър, проблемът беше, че българските компании нямат CV, нямат атестация. Сега, който и експерт да попитате, ще ви каже, че отначало българските компании играеха на загуба, за да натрупат точки, за да могат да кандидатстват&quot;, поясни още премиерът. /БЛИЦ<br /> <span style="color: rgb(128, 0, 0);"><strong><br /> <a href="https://www.blitz.bg/index.php?news=400485" target="_blank"><span style="color: rgb(128, 0, 0);"><u> ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!</u></span></a></strong></span><br /> <br /> <br /> <br /> &nbsp;