Партиите дадоха над 3 милиона лева за медии
Към 23-ти март, 2017 г. най-много средства са вложени за отразяването на предизборната кампания на ПП ГЕРБ – за реклама във включените в мониторинга медии са изразходвани 799 512 лв. (без ДДС).
На второ място по разходвани средства е кампанията на КП Реформаторски блок – Глас Народен – 508 018 лв. (без ДДС), а на трето – БСП за България с 487 937 лв. (без ДДС).
Справка с регистъра за даренията в Сметната палата показва, че само половината от участващите в изборите формации са декларирали получаването на парични дарения – КП АБВ-Движение 21, КП БСП за България, ПП Воля, КП Движение Да България (Зелените, ДЕОС), ПП Движение за радикална промяна българската пролет, ПП Дост, КП Обединени патриоти, КП Реформаторски блок – Глас народен, ПП Партия на Зелените и КП Нова република.
Всяко получено дарение трябва да се декларира в 7-дневен срок от получаването му.
Общата сума на даренията за политическите партии и коалиции възлиза на 1 211 087 лв., а тази на средствата на кандидатите – 738 615 лв.
В края на кампанията най-много дарения са привлекли от КП Реформаторски блок – Глас Народен – 284 190 лв. В допълнение към тази сума, средства в размер на 122 488 лв. са дарили и кандидатите от коалицията.
Според Изборния кодекс партиите може да финансират предизборната си кампания със собствени средства на партията, средства на кандидатите и дарения от физически лица.
Коалициите от своя страна, може да финансират предизборната си кампания със собствени средства на партиите, които участват в нея, средства на кандидатите и дарения от физически лица, направени на партията в коалицията, която е определена да отговаря за приходите, разходите и счетоводната отчетност на коалицията, свързани с кампанията ѝ.
ОЧАКВАЙТЕ В БЛИЦ ГОРЕЩИ НОВИНИ ЗА ИЗБОРНИТЕ РЕЗУЛТАТИ
Последвайте ни
0 Коментара: