Тодор Батков потвърди вчера, че привържениците на "Левски" най-после ще влязат в управата на клуба. Босът даде съвместна пресконференция заедно с председателя на тръст "Синя България" Васил Колев, на която двете страни разкриха какво ще се случи в бъдеще. Първо обаче Батков трябва да изпълни обещанието си да предостави 15% от акциите на клуба на феновете след капитализацията на разходите, която предстои да бъде направена.

Ще има промени в Устава на Общото събрание, чрез които ще се увеличи съставът на Управителния съвет на ПФК от 5 на 7 души. Трябва да се припомни, че УС на "Левски" в момента практически не работи. Влизането в него на по един представител от НКП и Тръста за организираните привърженици е гаранция, че този ключов за функционирането на всяко АД орган ще започне да върши задълженията си.

Привържениците поемат мърчандайзинга и маркетинга. Ще бъде създадено от ПФК и Тръста съвместно дружество с равни дялове - 50 на 50, което ще осъществява една от най-типичните бизнес дейности, която всеки нормален клуб реализира, а именно маркетинга и медиите. Любопитно е как ще проработи моделът на сътрудничество на феновете с Батков...

Освен с развитие на марката "Левски", съвместното дружество, чието оперативно ръководство ще бъде поето изцяло от привържениците, ще се занимава с развитието на левскарски медии, които ще имат за цел да се превърнат в първоизточник на основна информация от клуба.

Основният предмет на дейност на дружеството има четири основни направления:

1. Управление на медиите на клуба като основна предпоставка за постигане на качествен и конвертируем рекламен продукт.
 
2. Набиране на рекламодатели и спонсори чрез директен маркетинг на рекламни пакети, включващи клубните медии, външна реклама, официалните екипи, други фен-артикули.

3. Осъществяване на мърчандайзинга на официалните фен-артикули - създаване на концепции, идейни линии, дизайн, изработка, дистрибуция и продажба.

4. Организиране на събития, които регулярно издигат историческата памет на клуба, предизвикват интереса на привържениците (най-вече чрез и към медиите на клуба), привличат нови постоянни и спорадични рекламодатели, стимулират продажбата на концептуални фен-артикули, носят допълнителен приход от продажба на билети и телевизионни права, сплотяват съществуващата фенска маса и привличат нова такава чрез възвръщането на имиджа на "Левски" на добрия пример.