Нов тест измерва вредните емисии от двигателите на колите
Това е поредният ход в опит за справяне със замърсяването на въздуха, но последните данни не вещаят нищо добро в тази посока. Концентрацията на въглероден двуокис в атмосферата на Земята се е повишила до рекордно високи стойности през 2016 г., според Световната метеорологична организация.
Увеличението през миналата година е с 50% по-високо от средното за последните 10 години.
Тестът се извършва на два етапа, както и до момента – лабораторен и в реални пътни условия. Първият се нарича WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure), а вторият RDE (Real Driving Emissions). Новата тестова процедура заменя досега действащия NEDC (New European Driving Cycle). Проблемът му бе, че той се използва още от 70-те години. Критиките към него бяха, че той не е точен при измерване на вредните емисии в реални пътни ситуации.
Лабораторните тестове WTLP използват методология, която може да се повтаря във всяка една европейска държава. По-важните изпитания RDE, тези на пътя, ще се провеждат на стандартни пътища, като точно е описан техния тип и съпътстващите условия, които трябва да са налични. Тук обаче се допускат отклонения.
ЕК и държавите членки са наясно от повече от десетилетие с несъответствията между нивата на емисиите, измерени в лабораторни условия, и тези при реално шофиране на пътя. Въпреки това те не предприеха подходящи мерки, за да защитят качеството на въздуха и общественото здраве.
Лавината бе отприщена с грандиозния скандал, известен като „Дизелгейт”, разразил се през 2015 г. Ехото от него е все още толкова силно, а той е и един от катализаторите за все по-масово навлизащите електрически автомобили на пазара. Те нямат абсолютно никакъв проблем с отделянето на вредни емисии.
Влезлите в сила нови тестове за измерване на вредните емисии ще поставят още по-високи препятствия пред автомобилните компании, но и ще повишат конкуренцията между тях в борбата им за масово навлизане на пазара на електромобилите.
Последвайте ни
0 Коментара: