Ако сте главен изпълнителен директор на авиационна компания и сте получили отрицателен доклад за новия ви много скъп летателен апарат, който е в процес на разработване вече няколко години, какво бихте казали на своите инженери и ръководители?
<em><strong>Основните забележки в доклада са:</strong></em><br /> <br /> Ключовите тестове са отлагани многократно<br /> Уредите за управление влияят върху маневреността<br /> Съществуват сериозни опасения за безопасността<br /> Важни проблеми с изчислителните уреди<br /> Отлагането на тестовете на кибер защитата прави самолета уязвим<br /> Проблеми с поддръжката на самолета го оставят на земята<br /> Неуспеха на симулационните съоръжения заплашват тестовата програма<br /> <br /> Най-малкото, което може да очакваме, е че някои хора ще бъдат уволнени заради некомпетентността си, а предприемачите ще трябва да понесат отговорността, пише Business Insider.&nbsp;Злочестият доклад не се отнася за обществен самолет. Той е основан на последните съдебни анализи на изтребителя на стойност 1 трилион долара F-35 Joint Strike Fighter, който е в процес на изпитания повече от 10 години. Всеки негов елемент струва около 100 милиона долара, както и всеки полет на машината, определена като &bdquo;прекалено голяма, за да убива&rdquo;.<br /> <br /> През 2004 г. F-35 бе реконструиран, тъй като тежеше прекалено много. Затова компанията Lockheed Martin постави самолета на диета и свали 1225 кг от него &ndash; действие, което ѝ коства цели 6,2 милиарда долара. През 2010 г. Пентагонът призна, че програмата F-35 е превишила плануваните средства за изпълнението ѝ с повече от 50 %.<br /> <br /> Забавянето коства най-много пари, тъй като предварителните поръчки, заявени от много държави, не могат да бъдат изпълнени, преди &nbsp;изтребителят да е в пълна бойна готовност.&nbsp;А сега независима инспектираща група заявява, че дългият лист от нерешени проблеми означава, че F-35 няма да бъде готов за битка преди 2022. Анализът на Project on Government Oversight е базиран на скорошния доклад на Министерството на отбраната на САЩ, който открил безброй сериозни проблеми с изтребителя от пето поколение.<br /> <br /> Изследването се появява след като един от трите прототипа на F-35 бе обявен за завършен. F-35B е проектиран специално за флотата и бе обявен за готов през юли 2015 г. Но самолетът не е използван в битка, въпреки многобройните възможности в Сирия и Ирак (вместо това САЩ наскоро обявиха, че при операциите в Сирия са върнали към експлоатация стари самолети от Виетнамската война &ndash; OV-10 Bronco &ndash; бел. ред.). Независимата инспектираща група твърди, че изявлението е направено преждевременно и, че официалните тестове доказват, че изтребителят не е готов за активна служба. Някои анализатори дори спекулират, че Пентагонът се опитва да купи хиляди самолети, преди още тестовете да са напълно приключили.<br /> <br /> Ръководителите на програмата за създаване на F-35 Joint Strike Fighter оспориха твърденията на независимата инспектираща група и предоставиха списък на многобройните постижения на проекта. Щабът припомни на критиците си, че &bdquo;програмата F-35 е все още във фаза на разработване&rdquo; и, че има &bdquo;известен недостиг на финанси, който трябва да се попълни.&rdquo; но нима това не е един от доводите за провала на проекта: Изтребителят, който трябваше да участва в бойни мисии още през 2012 г., продължава да харчи парите на данъкоплатците в размер на милиарди долари и няма да бъде завършен в близко бъдеще./БЛИЦ