Варшава излезе с нова версия за самолетната катастрофа, при която загина президентът Лех Качински, експерт я нарече илюзорна
Според експертите на разстояние 2,5 километра от летището са настъпили "серия от аварии", сред които повреда в хидравличната система и разпад на едното крило, вероятно вследствие на сблъсък с дървета. Бордовият висотомер се е задействал на височина 65 вместо 100 метра.
"Решението на екипажа да предприеме второ захождане за кацане на летището е било взето на допустимата височина от 90-100", личи от видеопрезентацията на доклада. "Самолетът се е снижавал независимо от действията на пилота. Последната фаза на трагедията е била експлозия на борда, която е разрушила самолета на части и десетки хиляди отломки, убивайки същевременно пътниците". Това се казва в доклада за 12-месечната работа на комисията. Той бе огласен в деня, в който бе отбелязана седмата годишнина от трагедията.
ТАСС посочи, че досега нито една експертиза или изследване не са потвърждавали хипотезата за взрив на борда на полския правителствен самолет. За това нееднократно е заявявала полската прокуратура при първото разследване на причините за катастрофата.
Заключенията на полската правителствена подкомисията за самолетната катастрофа край Смоленск на 10 април 2010 г. са "илюзии, представени от хора, които никога преди не са разследвали самолетни катастрофи". Това заяви вчера Мачей Ласек, бившият ръководител на полския орган за разследване на самолетни катастрофи, в ефира на телевизия "ТВН24", предаде Ройтерс. "Това е пропаганда, целяща да засили вярването в хипотетични причини за този инцидент", каза Ласек.
Той ръководи държавния орган, разследващ самолетни катастрофи, от 2012 г. до миналата година, когато бе уволнен от поста от правителството на партия "Право и справедливост".
Последвайте ни
0 Коментара: