Не можем да говорим за човек с личностно разстройство, защото тези вътрешни противоречия са характерни за интелигентните типове хора, хора, които имат култивирано съзнание, ценностна система, която да предпазва човека от нагоните му, от първичните му инстинкти.

В основата на това деяние някои предполагат умисъл, но първоначалната му идея едва ли е била да убие, тя се поражда съпътстващо, взимайки инструмента за убийство, отивайки към стаята на спящото момиче, каза в студиото на БНТ по повод убиеца от Галиче психолингвистът, преподавател и социален анализатор Стела Богомилова.

Според нея не са случайни приликите на профила на извършителя от Галиче с убиеца от Сотиря. "Тази серия от сходни убийства, със сходни профили не са случайни като поредица, те са предпоставени назад във времето, не би трябвало наред с това, че сме шокирани, да сме крайно изненадани.

Ние сме в една ситуация, която бих определила като неедновременност на едновременно живеещите, т.е., живеем на едно пространство, говорим един език, имаме една вяра и обща история, но в този случай границите между отделните общности са много динамични, преходни, не са ясно очертани правилата.

Ние говорим за село Галиче като за един друг свят, това село става известно именно с този негатив", каза още психолингвистът.

Тя коментира също, че при случая от Галиче нагонът е водещ. Той е ръководен от желанието да покорява, да заяви себе си. "Бай Ганьо е същият образ. Тялото е водещо - тялото, което докосва, което оставя следи, което насилва, което натрапва себе си. Всъщност момчето е водено от скуката. Проблемът е за безделието, желанието за разнообразие, за налагане", допълни тя.

Според Стела Богомилова вината се състои не толкова в държавата, а в присъствието на хората около него, които са по-умни и по-добри от него и е трябвало да му повлияят по някакъв начин.

"След време той ще бъде в същата безпътица, ще се трупа възраст, ще се трупа период, но той вече няма да е младеж, а закоравял тип, Превенцията се състои в следното - не всички деца могат да бъдат успешни и умни, но децата след 8-9 годишна възраст трябва да придобият работни навици", каза още Богомилова.