Експерти: Обемната детонация в Хитрино е трудно обяснима
Цистерните са направени да издържат до 100 тона удар и в други ситуации не се е стигало до инциденти, твърди бивш служител на НКЖИ
Необяснимо е нарушаването целостта на цистерните, довела до взрива в Хитрино, смята бившият ръководител по сигурността в НКЖИ Кирил Ангелов.
По думите му цистерните са направени да издържат до 100 тона удар и в други по-тежки ситуации не се е стигало до инциденти.
ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ ЗА ТРАГЕДИЯТА В ХИТРИНО!
Последвайте ни
А за ракетка помислихте ли ?
Възниква въпроса: "С какво за бога са били пълни тия цистерни"? Ако са били пълни с това което е обявено не би следвало да има обемна детонация....
Ами честита ви, управляващи, първа вакуумна детонация в Хитрино - България!
Цялото бързане да се замазват очите на пострадалите и на нацията с даване на с нищо необосновани като разчети 10 милиона и още 20 по програма ( всичко това обещано само), отказването на външна помощ, отравянето на водата, 10-те дни, които първоначално им трябваха, всичко сочи, че в цялата работа има нещо незаконно на национално и на международно ниво! Българските оръжия в ръцете на Идил показват, че на чуждите господари на управляващите мафиоти, България е едно прикритие и изпълнител на всякаква незаконна дейност! Докога!
Може да се окаже, че е имало умишлен Саботаж, защото и на Израел отказаха подкрепата и на италианските и на германските ескперти на "Булмаркет", вчера се появи Главният Прокурор и заяви: Всичко е ясно , Но все пак след като на експертите на ДАНС и Национална Следствена Служба ще им трябват две седмици, а досега работят там само представители на НКЖИ, докато Полицията ги охранява, в един момент Всички ще трябва да се обясняват защо днес присъстваме на олигархичната война: ПИБ - КТБ?! "Котараците", вчера дадоха опция на Бойко да сформира Правителство, в разгара на Скандала!:) Дадоха въже и спасителен пояс на Другаря Борисов! Назрява такъв грандиозен скандал, че Борисов може и от роднините си да се откаже, ако се налага - борба за политическо оцеляване и не само! ПИБ е давала почти всичко на "Булмаркет" и""Юлен", един и същи човек е. Спасиха я с 1млрд., а едва тази година върнаха 700млн. и въпреки това не издържаха стрес тестовете на ЕС, а за КТБ са трябвали само 100млн. за да бъде спасена, но Борисов отказва, но пък спасява близката до Властта, ПИБ. В деня на катастрофата Цветелина Бориславова(Бившата КТБ Прима) открива Зимния ски сезон в най-известния курорт, а тя е в основата на назряващия скандал. НКЖИ се оказва, че е било разграбвано, а 34% от "ЖП Товарни превози", вече разпродадени, част и на "Булмаркет" - ПИБ, като обичайната практика за ЕС е "ЖП Товарни превози" да е държавно и да субсидира винаги "ЖП Пътнически превози". По Оперативна програма"ЖП Инфраструктура", ЕС е отпускал безвъзмездно 300млн. евро., които официално са отказани от Кабинета"Борисов". Като следствие: В България не може да се осъществява транспортиране по ЖП инфраструктурата на ремаркета на тирове към и от Чужбина, заради два тунела, които са с 20см по-ниски и липса на автоматична система за спирачки в БДЖ. ЖП Инфраструктура е трябвало да бъде приведена по изискванията на ЕС, защото обичайната практика е тировете да се движат не по Магистралите в ЕС, а да бъдат товарени на влакови композиции и това спестява много пари на бизнеса и същевременно прави 500% печеливши "ЖП товарни превози", вече обичайна практика и в Румъния. Също така, "ЖП пътнически превози", могат да поддържат ниски цени на билетите си и да стимулират по-бедните региони, да противодействат на откъсването на цели региони и тяхното обезлюдяване, което се засилва и поради строителството на Магистрали, които нямат изход към всяко населено място. Да обаче това не е изгодно на Властта, защото бизнеса с ТИР-овете в България се държи от фирми, свързани предимно с Петролния бизнес. Петролният бизнес е най-добре представен по Пристанищата, а "Булмаркет" е собственик и на Порт"Русе", оперира основно на Порт"Варна", а често и на Порт"Бургас", но по-интересното е, че преди 2 години официално стана ясно, че примерно на Порт"Варна" не е правен Одит за последните 25години Преход. Е, да обаче малката подробност е, че през Порт"Варна" минава 50% от Износа/Вноса на България. Военният резерв се оказа, че официално от 27 години не е виждал Одит/Ревизия, а всичко там основно е горива и храни, но пък беше прехвърлен административно преди две години, а как забраниха Ревизия/Одит, идея нямам?! Магистралите на Бойко, ако бъдат построени с 8см асфалт, каквато е обичайната практика, вместо с 18см, каквато е Европейската практика, излиза че на 1км, имаме дръпнати 1млн., а останалото с оставя на ТИР--овете, които ще разбият тънкия асфалт само за две години - просто и лесно. А спирането на ТИР-овете по Магистралите ще предотврати и войната по пътищата. Навремето стана скандал с Ковачки, че са изчезнали държавни железопътни вагони, а после са се върнали в България, пребоядисани, като негова собственост, а вчера Мая Манолова предложи, ваучерите за Мините на Ковачки, които се оказа, че не ги приемат в магазините на Ковачки, че ще бъдат пренасочени към бедстващите в Хитрино, ама тези ваучери държавата уж ги даде на миньорите, защото именно Ковачки отказа да им плаща заплати, а сега се оказа, че били останали?! Ама в Хитрино, след като Хранителния бизнес на Ковачки не ги приема, частния бизнес в Хитрино може ли да им се довери?! Тихомълком 35% частна собственост е раздържавена от "Товарни ЖП превози" на БДЖ, въпреки че е един от най-печелившите бизнеси на Запад. В Полша почти няма магистрали, всичко е на ЖП Транспорт, а това е държавата, която в ЕС, почти за всичките години има най-голям икономически ръст. Каролев, навремето обясняваше как апострофирането с Полша не било честно, а накрая реши, че е по-добре да спре да коментира за Магистралите на Бойко. Да обаче, сега БДЖ е на преднамерена загуба, а Германия си иска Сименс мотрисите и ако останем без тях, се връщаме към периода след Освобождението, защото дори под Турско иго сме имали прекрасна Железница, а скоро можем да останем само с локомотивите на Ковачки, Станков, Златев и т.н.. Пропускам да спомена, че проектът АЕЦ"Белене" се провали, поради липсата на големи консумиращи елетроенергия бизнеси в България, които са и надеждни и стабилни партньори в дългосрочен план. Провали се и заради очертаващата се постоянна Демографска криза, в която вече се доближава България до брой неетнически българи в нея, в порядъка на 4,5млн.души. - официална статистика. Веднага лед Освобождението, българите в България след официално статистическо преброяване са били малко над 3млн.души! Толкова се твърди, че са били българите и преди България да падне под Османско робство! Последните официални данни, посочиха 3,5млн. българи в Чужбина, от които 2млн. българи, работещи. Чудя се на какво разчита Борисов?! Чудя се на какво разчитат всички герои на Прехода?! Скоро се разпада ЕС?! Турция не знае накъде да поеме, както и Русия - тези Български Глупаци, за всичко ли се надяват да има замитане на следи и все някой друг да им е виновен?!
За 2015 г. "Булмаркет" е държала малко под 5% пазарен дял при товарните превози. Лидер още е държавното БДЖ Товарни превози с 65.5%. Справка на вестник "Капитал" показва, че 40% от "Булмаркет" се на управителя й Станко Станков, а останалите 60% са собственост на компанията "Вектра консулт", собственост на кипърската "Борунди Сървисис Лимитид", чиито собственици са други две, регистрирани в Кипър, юридически лица - "Лен секретериъл лимитид" и "Дин номинийз лимитид", представлявани от Георгиус Георигу, свързан с редица фирми, кредитопоучатели от "Първа инвестиционна банка". Адресът на "Вектра консут" - ул. "Любен Каравелов" №4 съвпада с този на няколко други фирми, свързани с банката като собственика на ски-съоръженията на Витоша - "Витоша ски". "Булмаркет рейл карго" превозва горива и други суровини за големи играчи на пазара - "Лукойл България", "Сакса" и "Инса ойл", мазут за "Полисан", меден пирит на производителя на олово и цинк КЦМ, рулони и тръби за "ТисенКруп Юпитер стомана" и за "Интерком груп", ортоксилен за "Органим", както и биодизела, произвеждан от свързаното с "Булмаркет - ДМ" предприятие "Астра Биоплант"." Той се води собственик на маса офшорки. Зад него пък е застанала Първа инвестиционна банка. Тя му е отпуснала кредити за повече от милиард – 1 271 461 780,13 лв. Т.е. повече от капитала на самата банка. (Между впрочем, през 2014 първата компания по веригата - Булмаркет ДМ, се разделя на няколко фирми. Три от тях - „Булмаркет автотранспорт“, „Олео протеин“ и „Порт Булмаркет“, са обект на залог, според договорите по кредитите на стойност 54.5 милиона евро, отпуснати от ПИБ пряко на „Булмаркет ДМ“. Така че има и пряка връзка по веригата от фирмите.) "Самият Георгиус Георгиу се води като мултимилионер у нас. Има активи за над 800 млн. Например той е собственикът на дружество "Юлен", което държи ски-лифтовете и пистите на Банско, на "Витоша ски", на остатъците от Кремиковци, на ОЦК-Кърджали, на туристически и транспортен бизнес - например такситата „О'Кей Супертранс" (най-големия таксиметров превозвач в столицата), на фирми за пътно строителство и т.н., и т.н." Официален отговор към Медиите "Шефът на „Булмаркет“: Аз съм Георгиус Георгиу: http://frontalno.com/шефът-на-булмаркет-аз-съм-георгиус-ге/
Дали някой от БГ политическият елит, "Котараците" или само ДС, ВКР, ДКМС, Президентски съветници(бивши на Тато), ЦК на БКП ще почувства макар и малка вина след, като приведе планът си за Политически Преход в България, изготвен още в ранната 1974 година, с помощта на Съветите, впоследствие дообогатен с плана"Ран"?! Това е само началото на приказка без край! Поредният опит за обезлюдяване на България от Властимащите и окрупняването на собствеността им, поради преднамерена Безстопанственост, изолиране на населените места с магистрали и откъсването и обезлюдяването им, чрез умишлен фалит на БДЖ, " Товарни превози" и "Пътнически превози", поради преднамерено недоразвита БДЖ Инфраструктура, съгласно изискванията на ЕС, изискваща малки, дори минимални инвестиции - 1/100 от вложеното за магистрали! Убийци-измекяри, които са привели държавата на Ръчен режим, затова и ходят лично навсякъде, защото всички Лостове в държава са блокирани умишлено, за да не се обърне Системата срещу тях, да не изпуснат Контрола – знаят че са толкова глупави и посредствени, както и тези с които са се обградили, така че ако някой реши може да им вземе Инициативата без усилие! Първа Инвестиционна Банка, която не издържа стрес тестовете на ЕС, е банката, която е трябвало да бъде спасявана при Аферата“КТБ“ и тя поглъща помощ около 1млрд., докато на КТБ са й трябвали едва 100млн. за да бъде спасена, но след Атаката, която й правят „Котараците“ от Бояна със съдействието на БНБ, КФН и Бойко Борисов, КТБ бива срината. Буров е казал:“Муха и Банка се убиват с Вестник!“:) Когато икономическата власт се смеси с политическата власт и играта приключва, според „Котараците“ от Бояна! Цветан Василев, като Ктитор на Българската Патриаршия в разгара на Политическата криза, която стана заради игрите на ГЕРБ, с окрупнените активи в КТБ, реши да става Министър-Председател, но в момента в който даде заявката за това и Бившата Банка на Цветелина Бориславова(КТБ) беше утрепана, а ПИБ стана основен фаворит на Властта!:) Изводът: Преходът не е приключил, “ Котараците“ не дават двете власти да се смесват, затова и отговорността в България се поема от Партиите, но не и лично, затова им трябва Смесена избирателна система, а не изцяло Мажоритарна!:) ПИБ едва тази година върна 700млн. Държавна подкрепа и пак не издържа стрес тестовете:)! Всичко е „Берое“ в България! БДЖ беше разграбено, защото не можаха да Я преведат към изискванията за товарен железопътен транспорт на ЕС, и да я направят печеливша, до последно искаха да купят Товарни превози, като отделят Пътнически превози, а в цяла Европа „Пътнически превози“ се издържат, субсидират от Товарни превози и Цяла Европа ползва „Товарни железопътни превози“ за транспортиране ремаркетата на тировете, но в БГ, Властта проваляше проектите за БДЖ Инфраструктура, а трябваха само два тунела(същите, но с 20см по-високи) и скромни инвестиции за да станат 500% печеливши Товарни превози. Транспортните ТИР фирми в БГ са свързани с петролните БГ фирми, абсолютен монопол! Бойко строи магистрали, в които асфалтът е едва 8см, а трябва да е минимум 18 см, представете си за какъв келепир говорим: 1км = 1млн., и отива директно при Черепа, Буда и т.н., а Ковачки изведе(загуби) в Сърбия навремето цели държавни влакови композиции, а впоследствие пребоядисани ги върна в БГ, като негова собственост, Цеца Бориславова знае ли нещо по въпроса?!:) Знаете ли, че в Полша няма почти никакви магистрали, а това е държавата с най-голям икономически ръст в ЕС, но пък имат неприватизиран Железопътен транспорт с перфектна инфраструктура, изключително печеливш, дори след субсидиите към „Пътнически превози“! Знаете ли, че ако Ви поканят за кмет където и да е в БГ, изискването е детето Ви да стане шеф на Регионалната дирекция“Пътна инфраструктура“, иначе не Ви допускат до власт Г.ЕР.Б, БС.П, ДС.Б, ДП.С, НДС.В и т.н…:) Ето интересни кредити отпуснати от ПИБ към „Булмаркет ДМ“: http://frontalno.com/русенска-фирма-вероятно-е-част-от-схем/ Ето и още подробности за "Булмаркет", която е имала и силно присъствие на пристанище"Варна", където преди 2 години се разбра, че не е правен Одит на Порта за последните 25 години, а от там минава 50% от целия износ/внос на България...: http://www.faktor.bg/petak-13/89010-beden-kiparetz-krediten-milioner-stoi-zad-gramnalite-tzisterni.html
Става все по-интересно: "един бивш главен технолог в ЛУКОЙЛ България — Бургас, работил над 40 години като инспектор на превоз, охрана и складиране на LPG (пропан-бутан) , който в прав текст казва директно, че такъв взрив е невъзможен и версията е пълна измислица !!! Ето и неговите думи разпространени в социалните мрежи : ( “ Първо цистерните за превоз на LPG са създадени да издържат челен удар от 110 км. в час ! Влаковата цистерна с пропан-бутан не може да се взриви ! Взривоопасна концентрация пропан-бутан — въздух е от 2 до 9% В цистерната налягането е 8 -10 атм. , спука ли се цистерната , газта ще гори на разстояние от пробойната , нарича се стоящ пламък ! Разлятия пропан-бутан гори , но няма как да се взриви. Втечненият пропан-бутан е по-тежък от въздуха и по-лек от водата. От течно до газообразно състояние пропан-бутана увеличава обема си 260 пъти и трябва да се смеси в съотношение 7% газ към 93% обемни единици въздух. Този процес иска време и затворен обем. Времето е студено и изпарението е бавно. Как да се получи взрив при тези условия ? Взривната вълна е разместила леглата на хората в Шумен намиращи се на 20 километра от взрива !!! “ "
Ха-ха-ха, четете този Паун от ГЕРБ защо не трябваше казва подобна простотия: "Брат ли му е кмета???? ......Кмета на Хитрино, беше разследван преди няколко години от Бтв. Щото си купил Мерцедес с държавни пари за 110 000 лева. Сега Тиквата му дава 10 000 000 лева!!!! Представете си този кмет на каква далавера е и с какви пари ще излезе от хорското нещастие...."
Чакахме завръщането на Премиера в София, и знаехме че е важно за Него да имат работеща версия за пред Суверена, но така завряни там, накрая и с Цацаров, докаран лично от Премиера(Шофьор), с рестриктивен режим на достъп, могеха да стоят до Януари месец, а не можеше цяла Държава да се управлява на ръчен режим, това е Европа, а не Руската степ! "Котараците" дадоха втори шанс на Баце Бойко, но уви той изрева, като Трънливо магаре, а не знае, че времето му минава!:) Търси се в момента решение за Президентска република, със Смесен тип избирателна система, и свикване на Велико Народно Събрание - ВКР и останалите другари си знаят работата! Президентските съветници на Тато си наместиха когото трябва, а сега идва ред на следващата фаза, така че за Борисов: Там където дими, може и да е за Единение, Смирение!:) Между другото, малко обща информация: Фирмата наела външни фирми е "Булмаркет". Застрахователната й компания е "Булстрад". Повдигащите кранове, бяха вкарани онзи ден от "Булмаркет", от Румъния, по тяхно настояване. Ревизорът на " Булмаркет" беше на мястото на инцидента в деня на катастрофата, още с пристигането Борисов. Искаше достъп до аварията и искаше веднага да започне източването и транспортирането на Неиндентифицираните вещества от цистерните. На разследващите обаче от ДАНС, Национална Следствена Служба и т.н. Им трябват минимум две седмици за всички експертизи за да се произнесат по случая, а достъп имаха само НКЖИ и Охранителна Полиция. Борисов отказва външна държавна подкрепа, включително и от Израел, а се оказва че родните експерти, още не са се уточнили по случая, за събирането на доказателства. Държавата има по отчет само един действащ кран на релси. Никой не е потърсил официална помощ от Турция или Румъния, Сърбия, Гърция. Дойде Цацаров, видя и заключи: " Всичко е ясно"!:) Така и така, след като Кабинетът Борисов си е подал оставката, а в България, Суверена е Народът, поради сливането на Трите Власти, то нека и г-н Цацаров да си подаде оставката, та да знаем че сме на чисто и с Чиста съвест! Нека бъде така добър, въпрос на Морал е!
Взрива не е от цистерните! На разстояние от тях и на 10-15 м от земята, във въздуха се случило "нещото"! Видно е, че епицентъра не е над композицията, а над сградете!
Странно е, много е странно, не може да е Саботаж, не може да е Престъпна Небрежност(Безстопанственост) от страна на НКЖИ, БДЖ, не може да са Нерегламентирани(Контрабандни) Химични Вещества, а основните разследващи са били от НКЖИ, БДЖ и Принципала им(Министерство на транспорта), а Охранителна полиция ги е пазела от Външни разследващи, докато Гл. Прокурор , пристига лично с колата на Борисов и казва: Всичко е ясно! Трудно е да се доверим на самопроверяващи се институции, достъпът на всички останали е рестриктиран, а на ДАНС и Национална Следствена Служба им трябва минимум седмица, но Ревизора на "Булмаркет", рамо до рамо с Премиера, иска незабавно източване и преместване на композицията, а на по-късен етап, "Булмаркет", външна експертиза, ето нещо и за Самопроверяващите се: "Г-н Ивайло Московски, На първата си пресконференция като министър казахте, че предстоят кадрови промени в министерството. Ясни ли са вече те? - Трябва да има още един заместник-министър, който да поеме сектор „Железници" - Български държавни железници (БДЖ) и Националната компания „Железопътна инфраструктура" (НКЖИ). Разговарял съм по този въпрос с вицепремиера Симеон Дянков. Уведомил съм и премиера Борисов. Имам подкрепата им. Сега е важното да намерим подходящия човек, защото за момента липсва. Зам.-министърът на транспорта Камен Кичев за какво ще отговаря? - Ще отговаря за въздушен, воден и автомобилен транспорт. Ще има ли промени в дружествата, чийто принципал е министерството? Там, където анализът показва, че може и по-добре, ще има персонални промени в ръководствата на дружествата. Финансовите резултати на дружествата са подобрени. Ще се гледа обаче и как се усвояват средствата от еврофондовете. Анализът се прави в момента, все още не е готов и за това не мога да посоча кого точно ще сменя. Не искам да се създава излишно напрежение. Има предприятия, за които ще решаваме дали да ги приватизираме. Например „Български морски квалификационен център", който има няколко кораба, които се ползват за обучение. Има обаче и много частни компании, които обучават морски капитани. Други подобни дружества са „Съобщително строителство и възстановяване" и „Транспортно строителство и възстановяване" (ТСВ). ТСВ работи по договори с НКЖИ, но има толкова много частни компании, които предлагат по-добро качество и вероятно на по-конкурентни цени. ТСВ може да стане дирекция в НКЖИ, която да се грижи за спешни ремонти. Казахте, че ще откриете процедура за избор на консултант за приватизацията на товарните превози на БДЖ. Кога ще започне самата продажба и ще има ли интерес? Чакаме съгласуване от Световната банка на документацията за избор на консултант. Ако няма обжалвания, след около три месеца ще има избран консултант, който ще има ю месеца да работи. Ще го помолим да свърши работата, ако може, по-бързо. След това по тази стратегия наш екип съвместно с Агенцията по приватизация ще започне работа по продажбата. Липсата на интерес беше предизвикана от кризата, но нещата вече се подобряват. В момента вече има непряко заявен интерес към предприятието. Ако хипотетично предположим, че след година сме готови с процедурата, дотогава съм убеден, че ще има още по-сериозен интерес. Казахте, че ще правите звена за управление на европроектите в НКЖИ. Как точно ще работят те? Звената вече се създават. Досега в НКЖИ имаше хора, които управляват проекта, но между другото. Сега едната част от екипа ще са хора от НКЖИ, които ще се занимават само с това, а останалите ще са външни експерти. Ще гоня тези хора до дупка. Ще държа да извършват превенция на проектите, предварително да знаем, ако има забавяне, за да използваме всички механизми да не позволим това да се случва. За кои участъци от магистрала „Хемус" се очаква европейско финансиране, защото се появиха противоречиви информации? Цялата магистрала „Хемус" от София до Варна е част от европейски коридор. Отсечката от София до Велико Търново е основна. Ангажиментът ни е първо да построим основните отсечки, а след това - до Шумен. Ще включим цялата магистрала „Хемус" за финансиране през следващия програмен период 2014 -2020 г. През страната ни минават пет еврокоридора и ангажимент ни е отсечките по тях да бъдат изградени до 2030 г. Ще се опитаме да направим това до 2020 г. През март зам.-ръководителят на отдел „България" в Генерална дирекция „Регионално развитие" на ЕК Карстен Расмусен каза, че иска да види повече искания за плащания към ЕК за пътните проекти. Министър Плевнелиев тогава коментира, че топката е в Министерството на финансите, оттам прехвърлиха отговорността на министерството на транспорта с обяснението, че не е подало искания за плащания. Защо не ги подавате? Преди седем месеца предупредих, че се отварят нови и нови проекти, които ще доведат до вълна от много сертификати за плащания. В същото време няма достатъчно хора, които да ги обработят. Седем месеца нищо не беше направено по въпроса. Когато се изсипаха всички тези искания за плащания, работещите в дирекцията физически не смогваха да ги прегледат. Затова сега сме обявили конкурси за наемане на нови 15 души, които да работят в управляващия орган. Освен това ще оптимизираме системата по сертифициране и верифициране на разходите. В момента, за да бъде изпратен един сертификат за искане за възстановяване на средства от Европейската комисия, трябват 61 подписа. Ще се опитаме с корекция на правилата да ги намалим колкото е възможно. Ексминистър Цветков ли не успя да вземе това решение за седем месеца? Не искам да коментирам темата. За всичко има документи. Има ли опасност от загуба на средства по оперативна програма „Транспорт" в края на годината? По приоритета „Железници" спасихте положението с прехвърлянето на пари към метрото, но какво ще правите с магистралите, където трябва да имате над 180 млн. евро разплатени, а към момента са около 25 млн. евро? Всичко зависи от старта на магистрала „Марица". Ако тръгне строителството й, няма да има загубени средства. Не ви ли притеснява фактът, че в пътния сектор освен за „Тракия" нямате нито една апликационна форма (документ, въз основа на който ЕК отпуска пари за проект), изпратена в Брюксел за одобрение? Апликационната форма на „Марица" е почти готова. Започваме „Марица" без одобрена апликационна форма и ще разчитаме на бюджетни средства. Когато Брюксел одобри документите, връщаме парите в бюджета. Държавната гаранция ни е необходима, за да можем да подпишем договора с изпълнителите и да им платим аванс. През юни трябва да излязат апликационните форми и на магистрала „Струма", за пътя Кърджали - Подкова и за връзката между гара Яна и софийския околовръстен път. Министърът на регионалното развитие Росен Плевнелиев смята, че за „Струма" трябва да се кандидатства наведнъж, докато колегата му, отговарящ за еврофондовете, Томислав Дончев предлага да се искат пари първо за безпроблемните участъци, а после - за останалите. Какво е вашето мнение? Трябва да се кандидатства за цялата магистрала „Струма". Не за друго, а защото, ако не го направим сега, сигурно няма да го направим и после. Факт е, че вече трябваше да сме доста напред, но се съм сигурен, че ще успеем да я направим до 2015 г."
https://bg.m.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D0%B5%D1%80%D0%BC%D0%BE%D0%B1%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%BE_%D0%BE%D1%80%D1%8A%D0%B6%D0%B8%D0%B5
Термобарично оръжие вижте в Уикипедия