Започна разследването на самолетната катастрофа край Солунска глава, при която загина четиричленно българско семейство. Това предава излъчващата на албански език скопска телевизия „Алсат-М“.

Институциите все още не са обявили първите предположения за причините за катастрофата на самолета „Чесна“. Комисията за разследване на авиационни произшествия и аварии не знае причините, поради които пилотът е решил да лети над Солунска глава. Председателят на комисията Зоран Илиевски увери, че ще се търсят отговорите, а в разследването ще бъдат включени и представители на българските институции.

Комисията не разполага с данни за самолета, неговата история, техническо състояние, нито данни за пилота или използваното гориво. Засега е известно, че машината не е била зареждана в Охрид.

Припомня се, че на 2 април самолетът е излетял от Охрид по направление София, но 16:30 часа той е изгубен от радара. Катастрофата се случи близо до връх Солунска глава в планината Якубица.

Междувременно стана ясно, че Комитетът за бедствия и сериозни инциденти в Северна Македония ще съобщи детайли по разследването на самолетната катастрофа след 30 дни, уточнява скопската телевизия Нова.

Председателят на комитета Зоран Илиевски припомни днес на пресконференция в Скопие вече известните факти кога малкият самолет Чесна, собственост на загиналия пилот, е излетял от Охрид за София и кога е изчезнал от радарите, за да бъде по-късно на 2 април намерен разбит в планината Якупица.

Илиевски каза, че първата част от комплексното разследване - огледът на мястото на катастрофата - вече е приключила и предстои резултатите да бъдат анализирани. За този процес е формирана комисия за разследване на катастрофата, включваща експерти от Северна Македония. Българският център за разследване на самолетни катастрофи вече е определил двама експерти, които ще наблюдават разследването, а ако е необходимо, ще бъдат включени в него, каза Илиевски.

Зоран Илиевски подчерта, че пресконференцията е свикана преди всичко за опровергаване на всички спекулации във връзка с катастрофата.

По повод информации в медиите, че пилотът не е получил разрешение да кацне в Скопие, Илиевски уточни, че пилотът е поискал разрешение, но после е оттеглил искането и съобщил, че ще се отправи към София. Той подчерта, че досега не е имало случай някой да поиска да кацне и да не е получил разрешение, особено когато става дума за евентуални проблеми.

Илиевски поясни, че пилотът сам прави плана и определя маршрута на полета. 

Той отказа да коментира изявления на българския посланик в българските медии за това дали пилотът е бил точно информиран за метеорологичните условия. Илиевски каза, че комисията е поискала информация от метеорологичната служба и разследването ще покаже дали самолетът е навлязъл в турбуленция. 

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!