Facebook ще въведе нов алгоритъм, който ще определи социалния статус на потребителите. Това се съобщава от патент, публикуван от Ubergizmo.

Патентът е регистриран още на 27 юли 2016 г., но стана известен едва сега. Съгласно описанието социалната мрежа ще въведе алгоритъм, който ще събира и анализира различни потребителски данни - от възрастта и пола до снимките и самата личност. С помощта на получената информация Facebook ще може да определи колко печели даденият потребител.

Социалната мрежа ще групира хората по социален статус и ще им определи определена категория - "работници", "студенти", "средна класа" и т.н. От класа ще зависи рекламата, която Facebook ще покаже на потребителите. Например хората от "най-високия клас" са по-склонни да виждат реклами за скъпи автомобили, отколкото информация за отстъпки и промоции.

Не е известно кога социалната мрежа ще приложи този алгоритъм в своята работа (ако все още не е внедрена). Обърнете внимание, че наскоро руският съд забрани на информационната агенция Double Data да събира и използва потребителски данни във ВКонтаке, за да оцени тяхната кредитоспособност. Самият процес е иницииран от самата социална мрежа, която обяснява това като "грижа за потребителите".

Превод: БЛИЦ