Сигнал срещу фирмата в КЗК е подал конкурентният оператор "Нет 1".
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) санкционира кабелният оператор &quot;Близу медиа енд броудбенд&quot;&nbsp; с 56 288 лева. <br /> <br /> Глобеното дружество е привличало незаконно клиенти чрез бонуси. Проверка на КЗК е установила, че за период от два месеца между 15 ноември 2010 г. и 15 януари 2011 г. &quot;Близу&quot; (Blizoo) е предоставяла на клиентите си три вида бонуси - безплатни минути за фиксирани телефони, HD програми и ваучър за покупка в &quot;Техномаркет&quot;. <br /> <br /> <br /> Първите два вида &quot;подаръци&quot; за потребителите са определени от антимонополното ведомство като отбив от цената, за което дружеството не е в нарушение.<br /> <br /> &quot;Близу&quot; е санкционирана, защото е предоставяла и ваучъри за покупка на определена стойност от магазините на &quot;Техномаркет&quot;. Необходимо условие за получаване на бонуса е потребителите да подпишат нов договор с кабелния оператор за 18 месеца за тарифните планове - &quot;Премиум&quot;, &quot;Премиум+&quot;, &quot;Екстра&quot; и &quot;Смарт&quot;. Според антимонополното ведомство това нарушава свободната конкуренция, защото клиентите са стимулирани да изберат дадена компания не заради качеството на услугата, а заради добавения към нея подарък.<br /> <br /> В свое становище към КЗК от &quot;Близу&quot; са обяснили, че &quot;ваучерите за покупки в търговска верига &quot;Техномаркет&quot; представляват заместващо парите платежно средство, което може да бъде използвано за закупуване на стоки единствено в търговските обекти, стопанисвани от &quot;К енд К Електроникс&quot; под марката &quot;Техномаркет&quot;. Според ответника, това означава, че в настоящия случай даваните ваучери не представляват стока или услуга като на първо място те са ценни книги, а не стоки и не трябва да се третират като такива./БЛИЦ<br /> <br /> <br />