Ето защо концернът General Motors се оттегля от Русия, а „АвтоВАЗ“ изкупува дела му
Чуждестранните производители на автомобили започнаха да преосмислят своите стратегии за бизнес в страната
Руският пазар на автомобили беше сред водещите в Европа преди налагането на санкциите от Запада през 2014 г., които в комбинация с падащите цени на петрола рязко отслабиха рублата, увеличиха разходите за закупуване на автомобил и ограничиха способността на руснаците да купуват нови превозни средства.
В резултат на това чуждестранните производители на автомобили започнаха да преосмислят своите стратегии за бизнес в Русия.
В понеделник „АвтоВАЗ“ подписа споразумение за закупуване на 50-процентния дял на GM в предприятието, чрез което двете компании произвеждат автомобила Chevrolet Niva в завода в Толиати.
„АвтоВАЗ“ не разкри финансови подробности относно сделката.
Според споразумението, заводът ще продължи да произвежда и продава автомобили под марката Chevrolet за "определен период от време", преди да премине към производство на руската марка Lada.
Създаден през 2001 г., заводът в Толиати има производствен капацитет от 100 000 автомобила годишно и произвежда Chevrolet Niva, чийто дизайн е основан на съветската марка Niva от инженерите на „АвтоВАЗ“.
Руският автомобилен пазар изпитва сериозни затруднения през 2019 г., като продажбите на нови автомобили през ноември паднаха с 6,4% на годишна база, съобщиха от Асоциацията на европейските бизнеси миналия четвъртък.
Последвайте ни
16 Коментара: