Привлекателната дама на име Ива била приятелка на застреляния автокрадец Драшко и най-вероятно от него е наследила бизнеса с кражбите. Той беше застрелян с два куршума в главата през 2006 год.
Според запознати Ива осигурявала транзита на крадените лимузини през България. Правела им и фалшиви документи, с които ги изкарвала зад граница. Международният канал тръгвал от Франция. <br /> <br /> Бандитите &ldquo;удряли&ldquo; лъскави возила най-вече от марката &ldquo;Бентли&rdquo;, но не прощавали и на &ldquo;Мазерати&rdquo;, &ldquo;Астън Мартин&rdquo;, &ldquo;Порше&rdquo;, &ldquo;Мерцедес&rdquo; и BMW. Ако имало повече поръчители, джамбазите правели удари и в други държави от ЕС.<br /> &nbsp;<br /> Бандитите взимали возилата обикновено от Rent-a-car. Плащали им първата вноска, след което изчезвали. Товарели лимузините на ферибот и потегляли по направления - България, Гърция или Турция. Те пренабивали номерата на рамата, шаситата и ги оставяли за месец-два уж за продажба в определени луксозни автокъщи. През това време вадели документи менте. Вече &ldquo;легализирани&rdquo;, лимузините се отправяли към новите си собственици - милионери предимно от бившите руски републики и арабският свят.<br /> <br /> Шест основни банди си разделят кражбите на возила в столицата. Те не работят на райони, а основно там, където имат &quot;свои&quot; ченгета, разказаха още разследващи. Най-изявените тартори на банди, с които криминалистите се сблъскват почти всеки ден, са Иван Илиев-Ванко, Чочо Омайски, Митко Турчина, Стоян Коцев - Китаеца, Павката Руневски и Пепи Софиянчето. Биха ги заловили, но все още не са събрали достатъчно доказателства срещу тях.<br /> <br /> Автокрадци, които допреди няколко години са били част от групите на висаджии и сикаджии, сега са се отделили и са сформирали свои екипи. Един от най-добрите джамбази бил Ванко от Волуяк. Той удрял возила от цяла София, стига да има предварителна поръчка.<br /> <br /> Униформените от центъра трудно се справяли и с бандите на Чочо Омайски и Китаеца. Двамата, както и &quot;колегата&quot; им Митко Турчина били спецове в кражбата на коли срещу откуп. Обикновено връщали задигнатите возила посипани с косми или пипер, за да прикрият следите си от ДНК експертите.<br /> <br /> В сравнение с минали години столичните криминалисти отчитат по-малко кражби на автомобили. Ако през 2009 г. на нощ в София са се крадели по около 7-8 автомобила, то пред 2010 г. броят им е паднал почти наполовина. Най-предпочитани от джамбазите си остават марките БМВ, особено джиповете Х 5 и Х 6, &quot;Фолксваген&quot; и &quot;Ауди&quot;.<br /> <br /> Автоджамбазите все по-активно посягат на колите на лизинг. Имало 2-3 трика за тия кражби. Единият от тях е собственикът да плати 2-3 вноски, след което да поръча кражбата и да прибере застраховката. Друг - да я препродаде зад граница, след което да даде част от застраховката на крадците. Автоапаши действат и на своя глава, когато имат информация за даден автомобил. След като го гепят, искат между 10 и 20% от застрахователната му стойност като откуп, след което го връщат на притежателя.<br /> <br /> Един от най-добрите автокрадци у нас - Митко Турчина, участва във връщането срещу откуп на близо 60% от задигнатите джипове и лимузини. Той, както и още четирима негови колеги знаят къде се намира всяко крадено возило в столицата, казват от полицията.15 автокъщи са съдействали на бандата автоджамбази, кръстени условно от МВР &ldquo;Факирите&rdquo;. <br /> <br /> Автоджамбазите са се специализирали в няколко марки возила &ndash; &ldquo;Ауди&rdquo;, &ldquo;Мерцедес&rdquo; и най-вече БМВ. <br /> За тартор на групата се смята Стоян Дългия, който пък работел за Димитър Димитров &ndash; Турчина./БЛИЦ<br />