Делото "Хитрино": Искат по 20 години затвор за машинистите
Основната причина за тежкия влаков инцидент отпреди три години е превишената скорост
Основната причина за тежкия влаков инцидент отпреди три години е превишената скорост. Тази теза защити адвокатът на пострадалите Николай Димитров. В пледоарията си той посочи, че машинистите са се возили в неуправляем влак.
Защитата поиска от съда да наложи най-тежкото наказание за двамата машинисти, тъй като деянието е изключително тежък случай със 7 загинали, 30 ранени и много материални вреди.
От своя страна адвокат Димитър Стефанов, който е защитник на втория машинист Димитър Михнев, поиска съдът да постанови оправдателна присъда за неговия клиент. Според Стефанов не е доказано обвинението в частта, че именно скоростта е довела до дерайлирането на влака.
Потвърдената скорост безспорно е над разрешената, но не всякога движението с по-висока скорост от разрешената е причина за едно произшествие, подчерта той.
Делото "Хитрино" ще продължи и следобед с пледоария на останалите защитници на двамата машинисти.
На 17 януари 20 години затвор за подсъдимите поиска и прокурор Маргарита Георгиева.
Преди дни стана ясно, че релсите в Хитрино не са ремонтирани от 1987 г. според превозвачът "Булмаркет". Преди това пък стана ясно, че взривилата се цистерна не е била годна за експлоатация.
Влакова композиция с пропан бутан на фирма "Булмаркет" дерайлира и се взриви на гара Хитрино на 10 декември 2016 година. Седем души загинаха, 29 бяха ранени.
Разрушени бяха къщи, изпочупени дограми. Взривът заличи цели улици. В Хитрино беше обявено бедствено положение, а в цялата страна 12 декември беше ден на национален траур за жертвите от трагедията.
На 25 октомври 2017 г. окръжната прокуратура в Шумен внесе в съда обвинителен акт срещу двамата машинисти, управлявали влака, който дерайлира на 10 декември 2016 година на гара Хитрино. Двамата машинисти - Димитър Михнев и Радослав Петков бяха обвинени, че са управлявали влака в нарушение на правилата.
Делото срещу двамата машинисти започна на 15 януари 2018 г. по съкратената процедура. Двамата не се признаха за виновни.
Първоначалната версия за катастрофата в Хитрино беше висока скорост.
На заседанието по делото в Шумен от 15 ноември 2018 г. бе представена тезата, че причината за мащабната трагедия била предизвикана от печка на твърдо гориво.
Другата версия бе, че незаключена стрелка е предизвикала дерайлирането на товарните вагони. Локомотивът и първите пет вагона от композицията минават без проблеми покрай тази стрелка.
ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!
Последвайте ни
4 Коментара: