Стойността на ремонта на двигателите на изтребителите МиГ-29, принадлежащи на военновъздушните сили на България, ще бъде приблизително еднаква и в Русия, и в Полша - около 1 милион евро. Русия обаче гарантира по-траен резултат. Това заяви генералният директор на руската компания "МиГ" Сергей Коротков.
&quot;Ако погледнем условията на договора, ще видим, че стойността на ремонта на тези двигатели в нашата страна е приблизително еднаква с тази в Полша&quot;, каза той в ефира на телевизия &quot;Россия-24&quot;.&nbsp;<br /> <br /> Полша, която сключи с България договор за ремонт на нейните самолети, обаче дава гаранция за 350 летателни часа, а ремонт в Русия би дал гаранция за 500 летателни часа, пише Дарик.&nbsp;&quot;Българската страна ще трябва два пъти по-често да се обръща с молба за ремонт на тези двигатели&quot;. &quot;Тогава питаме къде е икономическата изгода? Простата аритметична сметка показва, че е по-изгоден ремонтът в Русия&quot;, каза Коротков.<br /> <br /> Така погледнато, смята той, причината да бъде избрана Полша е свързана не с икономически, а с политически причини - санкциите срещу Русия или натиск от страна на партньорите в НАТО.<br /> <br /> Полша е получила от Украйна документация, свързана с ремонта на изтребители МиГ-29, въпреки че Киев няма право да прави подобно нещо, заяви генералният директор на руската самолетостроителна корпорация. &quot;Не сме предоставяли никаква документация за ремонт на двигатели и самолети. Има протокол, в който е написано, че документацията, която притежава Полша, е взета от Украйна преди време, но Украйна не е имала право да предоставя на трети лица интелектуална собственост, принадлежаща на &quot;МиГ&quot;, каза Коротков.<br /> <br /> Той допълни, че следващата седмица споразумението между Полша и България за ремонта на изтребителите може да бъде ратифицирано. /БЛИЦ