Нещата, които казвате в първия си ден на ново работно място, не влияят само на възприятието на колегите ви за вас - те могат да ви спечелят и скоростно уволнение. „Ако кажете нещо неуместно, създавате тон, който може да доведе до изгонването ви след изтичането на изпитателния срок“, казва Дж. Т. О'Донъл, кариерен експерт и основател на сайта Careerealism.com.
&ldquo;Нормално е да искате да се харесате, да впечатлите и да се впишете възможно най-бързо&ldquo;, обяснява специалистът по увереност на работното място, Мишел Кериган. &bdquo;Но твърде много хора се престарават и говорят прекалено много, когато всъщност трябва да слушат&ldquo;, допълва той, цитиран от marica.bg. <br /> <em><br /> Ето кои изказвания трябва да избягвате на първия работен ден: </em><br /> <br /> <strong>1. &bdquo;В предишната ми работа...&ldquo; </strong><br /> <br /> Никой не обича всезнайковците. Розалинда Рандал, експерт по етикет и учтивост, съветва да направите първите си стъпки в новия офис с увереност и енергия, но и здравословна доза смиреност. &bdquo;Не в боязливия и необщителен смисъл на думата, но с желание да се учите - не с нагласата, че знаете всичко.&ldquo; <br /> <br /> <strong>2. &bdquo;Боже мой, това е супер!&ldquo; </strong><br /> <br /> Вече са ви наели - няма нужда да се престаравате в желанието си да се харесате. <br /> <br /> <strong>3. &bdquo;Кога ще получа повишение?&ldquo; </strong><br /> <br /> &bdquo;А какво ще кажете първо да преминете през 90-дневния изпитателен срок?&ldquo;, казва Рандал. <br /> <br /> <strong>4. &bdquo;Между другото в петък трябва да си тръгвам по-рано&ldquo; </strong><br /> <br /> &bdquo;Ако не сте споменали тази подробност, преди да ви наемат, и изведнъж спуснете бомбата, демонстрирате липса на уважение и комуникационни умения&ldquo;, смята О'Донъл. <br /> <br /> &bdquo;Шефът ви очаква от вас да ходите на работа - при това с желание, да присъствате, да сте подготвени и да искате да се учите.&ldquo; <br /> <br /> <strong>5. &bdquo;Задръж за момент... само да довършва този HR формуляр&ldquo; </strong><br /> <br /> Има голяма вероятност на първия ден да ви задърпат в много различни посоки, казва Тейлър. Но преди всичко е важно да покажете на новия си шеф, че сте достъпни и на разположение.<br /> <br /> &bdquo;Това е важно първо впечатление, което не искате да пренебрегвате&ldquo;, казва тя. &bdquo;Компаниите невинаги са достатъчно организирани, що се отнася до наемането на служители. Но не позволявайте това да ви пречи да сте на разположение на единствения човек, който има значение.&ldquo; <br /> <br /> <strong>6. &bdquo;С кого трябва да се сприятеля и кого трябва да отбягвам?&ldquo; </strong><br /> <br /> В подобен въпрос на практика принуждавате колегата си да се впуска в клюки - а те са истински професионален убиец, казва Рандал. Дрязгите между двама души в офиса са си изцяло тяхна работа и могат да са резултат от обстоятелства, за които не знаете. <br /> <br /> &bdquo;Запознайте се и поговорете с всеки служител в отдела си&ldquo;, съветва Рандал. &bdquo;Сами си направете изводите.&ldquo; <br /> <br /> <strong>7. &bdquo;Не съм учил за това&ldquo; </strong><br /> <br /> Поддържайте позитивен тон на разговора, съветва О'Донъл. Работодателите не искат да чуват какво не можете - те очакват отворено съзнание и готовност да научите техния начин. <br /> <br /> <strong>8. &bdquo;Какви са партитата по празниците? Получаваме ли бонуси, или храна, или нещо друго?&ldquo; </strong><br /> <br /> &bdquo;Вие сте храната&ldquo;, казва Рандал. &bdquo;Защо просто не изчакате да дойдат празниците и да видите сами. Между другото какво ще направите, ако се приберете вкъщи с празни ръце?&ldquo;./БЛИЦ<br /> &nbsp;