Общо 10 млн. лв. плащат 3800 българи за екзотични круизи за 2013, съобщават от Българското круиз общество. Така средната цена за всеки от тях е около 2700 лв., но някои са платили средно по 10-12 хил. лв. на човек за луксозно преживяване, докато промоционалните оферти за най-масовия клас круизни кораби са около 800-1000 лв., пише "Монитор".
Окончателната цена се смята, като в нея се включват самолетни билети, трансфери между летища, наземни екскурзии и цената за пътуването с кораба. Самите кораби, независимо от категорията си, предлагат пълно изхранване и безалкохолни напитки, като без ограничение е само водата. Всичко друго се доплаща на подходящи за ситуацията цени &ndash; човек не може да слезе в открито море, за да отскочи до супермаркет. Важна подробност е, че здравните застраховки се изплащат на човек едва след като слезе на суша, ако е пострадал на борда и е получил медицинска помощ по време на плаването. Лекарската помощ се плаща на място и после парите се получават обратно от застрахователя.<br /> <br /> Предпочитаните от българите акватории са Средиземно море, дори през зимния период. Заради ниските цени до 200 евро на мовек&nbsp;на второ място са балтийските столици и норвежките фиорди. Продължителността обикновено е от 7 до 14 нощувки, като вариантите са няколко: гръцки острови и Турция, Адриатика и Италия или Испания и Италия. През зимните месеци популярните дестинации са Канарски острови и Израел.<br /> <br /> Едва 10-ина процента от нашенците излизат извън Европа и се отправят към Карибите, каза Илиян Иванов, шеф на организацията. Той допълни, че за първа година круизите в Карибския басейн не започват от Флорида, заради което са необходими и американски визи, а от&nbsp;Гваделупа, Доминиканска република или Барбадос&nbsp;и това спестява много визови главоболия. <br /> <br /> Най-евтините предложения са с цени от около 250 евро насред лято и на такива кораби е позволено безплатното возене на децата. Самите кораби са произведени през 70-те и 80-те години, те са с по-тесни коридори, на борда липсват модерни забавления и затова още на третия ден се превръщат в лудници на вода, пълни с бягащи във всички посоки хлапета, които не могат място да си намерят от скука. За това предупреждават специалисти, запознати с разликите между старите кораби и новите модерни лайнери.<br /> <br /> От круизното общество обясняват, че не дестинациите, а условията на самия кораб определят цената за возенето. Най-евтини са предложенията през зимата, когато на качествен морски съд може да се намери цена и за 200 евро за седмица. Тогава е удачно човек да доплати още стотина евро и да си вземе каюта с балкон, което осезателно повдига цялото усещане от преживяването.<br /> <br /> Големите лайнери за около 4 хиляди пасажери са водни градове с молове, кина, театри, безброй ресторанти. На борда се правят дегустации, състезания на главните готвачи, тренировки и десетки забавления.&nbsp;/БЛИЦ