Учени от Тексаския университет представиха резултатите от анализ на древни мумии, открити в различни места на планетата.

Установено е, че всичките тези хора са починали от една и съща болест - атеросклероза, която изцяло е поразила кръвоносната им система.

На подробен анализ са били подложени пет мумии, които са били открити в Южна Америка и Близкия изток, и датират от 2000 години преди нашата ера.

Най-младият към момента на смъртта си е бил на около 18 години, а най-възрастният на 55-60.

Изследователите са установили специални катетри в артериите на мумиите и са получили необходимата информация за компонентите на тъканта.

Анализът е показал, че всичките тези хора са починали от една и съща болест.

В артериите на мумиите е било открито огромно количество атеросклеротични плаки.

По думите на авторите на изследването, те са първата група учени, които чрез нов начин е открила в мумиите начален стадии на атеросклероза.

Даденото заболяване е било открито и у петте мумии.

Резултатите от проведената работа показват, че заболяването непрестанно преследва човека през цялата му история.

Засега не е възможно да се уточни едно - какви са били причините за заболяването.

Не е изключено, че натрупването на холестерола в кръвта е могло да бъде предизвикано от различни инфекции.

Освен това, гените на древните хора в сравнение със съвременните хора са "по-бедни", което също е могло да способства за развитието на заболяването.

В наше време атеросклерозата може да възникне заради заседналия начин на живот или приема на вредна храна.

Затова въпросното откритие нагледно показва, че физическите упражнения и правилното хранене може да са главната и засега единствената тайна за дълголетието на човек.