Изключително трудно е на психолозите да определят без грешка кои хора са годни за шофьори на таксита или в обществения транспорт. На хартия повечето излиза, че стават за такива позиции, но на практика – не. Оценката на риска е много фина работа. Това обясни Здравко Аспарухов - началник отдел „Психологически подбор” в транспортното министерство, в сутрешния блок на bTV.
По отношение на таксиметровия шофьор Михаил Куртев, който блъсна 12 души на &bdquo;Цариградско шосе&ldquo;, двама от които починаха, Аспарухов обясни, че въпросният таксиджия е бил правен психотест, според който той е годен да упражнява избраната от него професия. &bdquo;Направихме и втора оценка на теста. Резултатите му бяха в граници и в норма&rdquo;, допълни Аспарухов.<br /> <br /> Впечатление в този случай правели пропуски, характерни и за всички останали случаи на проблемни водачи на МПС &ndash; недостатъчно обоснована трета част от изследването, състояща се в директно интервю.<br /> <br /> &bdquo;Изследването се прави в три части. Първата е групово изследване с тестове, втората - психомоторна сфера, изследва реакциите, третата е беседа и наблюдение или интервю с лицето на базата на резултатите от първата и втората фаза&rdquo;, обясни експертът.<br /> <br /> В темата се включи и депутатът от БСП Мартин Захариев в качеството си на член на Комисията по транспорт в НС. Според него се готви ремонт на закона в санкционния режим. &bdquo;Трябва да се утежнят наказанията. Ако си причинил смъртен случай при алкохол &ndash; отнемане на книжката до края на живота. Не умеем да живеем по правилата&rdquo;, констатира народният представител.<br /> <br /> И двамата отбелязаха, че обикновено на наша територия българските шофьори карат като състезатели от Формула 1, а преминат ли границата &ndash; спазват стриктно правилата за движение. Това било &bdquo;манталитетен проблем, решим чрез санкции&rdquo;.&nbsp;