"bTV разпространява данни за аудиторията на „успешен” сериал, базирани на поведението на 4 човека", съобщиха днес от Нова телевизия в официално прессъобщение. Поводът за изявлението им е информацията на конкурентната медия, че музикалната романтична драма “Революция Z” е грабнала силния интерес сред младите зрители в големите градове в България.
&quot;Резултатите на вечерните епизоди на сериала, който в момента се излъчва по bTV Cinema, се повишават за последните 2 месеца, като в понеделник вечерта зрителският интерес достига своя пик. На 7 юли зрителите на възраст 18-34 години категорично са предпочели историята на младите музиканти след 23.30 ч., а броят им в големите градове е с 231% повече от зрителите на Нова ТВ. Това сочат данните на GARB&quot;, заявиха от bTV.<br /> <br /> Според разпространените данни в този часови пояс и сред тази конкретна аудитория bTV Cinema е имала 35,7 пазарен дял в големите градове, а Нова тв - 10, 8.&nbsp; В цяла България пък съотношението 21,4 - 8,3. <br /> <br /> &quot;Използваните данни за аудиторията на повторението на сериал, излъчен в часовия интервал 22:33-00:34 на 7 юли от 23:33 часа по bTV Cinema, са на база част от телевизионната аудитория, с дефиниция &bdquo;ТГ: Големи градове 18/34&rdquo;, което представлява около 8% от цялото население на страната. В пийпълметричния панел на GARB, от който са взети въпросните данни, тази група се представлява от пропорционален брой участници, който наброява около 170 човека (те формират 100% от групата)&quot;, коментират обаче от Нова телевизия. <br /> <br /> Според медията, отчетеният среден рейтинг за сериала в тази целева група е 4.2%, като зад този процент реално стоял зрителското поведение на точно 4 човека от панела на GARB. <br /> <br /> &quot;При подобна извадка всеки може да направи сметка за размера на статистическата грешка и тежестта на изложените твърдения. При нормални условия, рейтинг от 4.2% би означавал, че имаме поне 7 човека от панела, които са гледали (поне за кратко). Тук обаче има общо 4 (като един от тях е гледал само 1 минута от сериала), което означава, че при притеглянето на данните, гледането на всеки един от тях е зачетено като гледане не на един, а на няколко члена на панела. Това поставя още един съществен въпрос, а именно за качеството на извадката и достоверността на данните от посочената пийпълметрична агенция&quot;, допълват от Нова тв.<br /> <br /> От GARB пък коментират, че коментарът на Нова е некоректен, тъй като панелната извадка е представителна за населението на страната на възраст над 4+, които живеят в частни домакинства с поне един работещ телевизор. <br /> <br /> Това означава, че данните са представителни за всички, които биха могли да гледат телевизия, не само за тези, които са били зрители към конкретния момент. /БЛИЦ<br /> <br /> <br />