Столична община скочи срещу рекламите в София.

За целта се обмисля забрана за реклама в самия център. Планира се въвеждането на правила за билбордове, лед реклами и дори хладилници и витрини.

Оказва се,  обаче че новите правила могат да засегнат не само бизнеса, но и собствениците на жилищни сгради, които към момента също печелят от реклама.

„Този визуален шум говори за един неподреден хаотичен визуален пазар. Нашето желание е да въведем ред в тази комуникация”, заяви пред Нова телевизия главният архитект на столицата Здравко Здравков.

Новата наредба предвижда по-малко билбордове, без брандирани фризери по тротоарите и ограничения при рекламите по фасадите.

Това означава, че малкият бизнес ще трябва да махне лепенките от витрините.

 „Там, където е сърцето на стара София, забраняваме покривната реклама. Разбира се там, където тя е разрешена, ще изчакаме да изтекат договорите, постепенно ще изчезне”, каза още главният архитект.