Три различия с ГЕРБ за 100 дни управление отчете ген. Михо Михов в специална декларация на партията пред депутатите. Те са свързани с външната политика, армията и националната сигурност.
АБВ настоя и вместо саниране да се направи обща енергийна стратегия. Както и управляващите да се съсредоточат върху решаването на демографските проблеми.<br /> <br /> Хората на Георги Първанов са доволни от работата на вицепремиера и социален министър Ивайло Калфин, както и от собственото си участие във властта, защото така си запазвала политическата стабилност, в която те имали подобаваща роля и влияели на вземането на решения. Но призоваха мандатоносителите да проявяват повече диалогичност и по-голяма координация в общите им действия.<br /> <br /> Михов направи уговорката, че АБВ не са съвсем щастливи да бъдат в тази конфигурация от партии и не участват във властта на всяка цена. Той предупреди, че ще следят отблизо дали се подобрява качеството на живот, за да продължат да подкрепя управлението.<br /> <br /> <span style="font-size: small;"><span style="color: rgb(128, 0, 0);"><strong>ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!<br /> <br /> </strong></span></span> <span style="color: rgb(0, 0, 0);"><strong>ПОЗИЦИИ НА ПГ АБВ ПО 100-ТЕ ДНИ НА ПРАВИТЕЛСТВОТО И УЧАСТИЕ НА ПРЕДСТАВИТЕЛИТЕ НА АБВ В УПРАВЛЕНИЕТО<br /> </strong></span><span style="color: rgb(128, 0, 0);"><strong> </strong></span><br /> Правителството стартира своята дейност в трудна и нестандартна ситуация. Нелека бе задачата, която постави българският избирател пред политиците. Тежко е състоянието на икономиката и социалната сфера. Военните конфликти и нарастващите геополитически напрежения усилват заплахите и рисковете пред страната. В тази ситуация създаването на устойчиво и работещо управление няма алтернатива.<br /> <br /> Участието на АБВ в правителството е най-голямото предизвикателство пред партията. Ние приехме риска да налагаме нашата идентичност в рамките на широка управленческа формация от партии с различни идейни ориентации. Това е трудна и деликатна политическа задача, която изисква много висока активност от представителите на АБВ, диалогичност и умение да се търси съгласие, но и ясно очертани приоритети, които да мотивират участието на партията в управлението.<br /> <br /> Тримесечната работа на правителството показа, че то доведе до стабилизиране на политическата обстановка, до повече диалогичност и публичност при вземането на решения, до постигане на някои важни за АБВ резултати, особено в социалната сфера, до захващане с отдавна натрупани проблеми в областта на пенсионната система, здравеопазването, съдебната система, образованието. Правителството се сработи, а партньорите в него установиха механизъм за обсъждане на реална политика. Това не е мечтаната от АБВ конфигурация, но тя е определена от българските избиратели и АБВ има възможността да въздейства върху решенията в парламента и изпълнителната власт. Това е добър резултат за първите 100 дни.<br /> <br /> <em>Като се основава на горните изводи и оценки ПГ на АБВ приема следните<br /> </em> <br /> ПОЗИЦИИ за участието на представителите на партията в управлението на страната:<br /> <br /> <strong>Първо:</strong> Като отчита ключовото значение за съхраняването на политическата стабилност и същевременно необходимостта от промени на политиката в различни сфери на обществения живот и държавата, ПГ на АБВ оценява положително началните стъпки, ролята и дейността на нашите представители в управлението. Нашата оценка за собствените ни действия е реалистична и самокритична. Все още не успяваме да откроим и защитим цялостно и убедително своите цели и приоритети. Амбицирани сме да ги превърнем в основна своя задача.<br /> <br /> <strong>Второ: </strong>ПГ на АБВ оценява по достойнство и подкрепя инициативите на вицепремиера Ивайло Калфин в следните области:<br /> &bull; Осигуряване на коледни добавки за пенсионерите с най-ниски доходи;<br /> &bull; Увеличаване на минималната работна заплата за 2015 г. с 11,8%;<br /> &bull; Актуализация на бюджета за 2014 г. и осигуряване на допълнителни 55 млн. лева за финансиране на предвидените за годината социални дейности;<br /> &bull; Увеличаване на средствата за социални дейности с 200 млн. лева за 2015 г., при общо намаляване на бюджета;<br /> &bull; Осигуряване на допълнителни 13 млн. лева за поддържане на програмата за лични асистенти до влизането в сила на новата оперативна програма през април 2015 г.;<br /> &bull; Увеличаване на максималния осигурителен доход и по-справедливо облагане на трудовите доходи;<br /> &bull; Увеличаване на тавана на пенсиите за трудов стаж и възраст от 840 на 910 лв. месечно от юли 2015 г.;<br /> &bull; Активни действия и широка обществена дискусия за стабилизиране и дългосрочно укрепване на пенсионната система;<br /> &bull; Първите две оперативни програми за периода до 2020 г., които са одобрени и вече започнаха да работят са в социалната област &ndash; ОП &bdquo;Развитие на човешките ресурси&ldquo; и ОП &bdquo;Подпомагане на най-бедните&ldquo;;<br /> &bull; Оперативно приключване на проектите по ОП &bdquo;Развитие на човешките ресурси&ldquo; за предходния програмен период;<br /> &bull; Иницииране на законодателни промени за ограничаване на раждаемостта от деца и за предотвратяване на злоупотреби с помощи за майчинство.<br /> <br /> <strong>Трето:</strong> Изминалите 100 дни от работата на правителството потвърдиха съществуването и на сериозни различия между АБВ и ГЕРБ. Тревога будят някои позиции на правителството в сферата на външната политика, армията и националната сигурност. Смятаме, че възприетият от години, следван и сега модел на финансова и данъчна политика, задълбочава, а не решава проблемите; че изходната точка трябва да бъде не &bdquo;санирането&ldquo;, а развитието на икономиката и особено на енергетиката. Основен приоритет трябва да бъде демографската политика. Но без популизъм и демагогия. Ние сме за открит, честен диалог с нашите партньори в управлението, със синдикатите и работодателските организации. Въпреки предприетите стъпки, като създаването на Съвета за развитие, ние смятаме, че има какво да се желае, най-вече в процеса на практическата координация при реализацията на приетите решения.<br /> <br /> Въпреки трудностите, в този първоначален период от дейността на управлението, АБВ разглежда и оценява като положително участието си в него. Най-вече от гледна точка на необходимостта от стабилност на държавата и държавните институции, като социален коректив при осъществяване на реформите и промените. Но както заявихме, още при формирането на правителството, това наше участие не е и няма да бъде на всяка цена. Ние ще продължим да анализираме и оценяваме внимателно управлението и възможностите за реализиране на целите и приоритетите, които си поставяме. Решаващият критерий за нашето участие е това доколко се спазват поетите пред българските граждани и общество ангажименти, доколко се отстояват националните интереси в динамично променящите се рискове, заплахи и предизвикателства пред страната ни относно качеството на живот и нивото на националната сигурност.<br />